Orient King Diver op Catawiki

In de basis is het een kwalijke zaak natuurlijk, maar het is wat het is. Er zijn wel belangrijkere zaken in het leven om je druk over te maken dan een of ander Orient horloge wat wordt nagemaakt.

Catawiki = :triangular_flag_on_post:
Horloge = :triangular_flag_on_post:

Leuk om te merken dat mijn vraag deze discussie op gang heeft gebracht.
Een horloge twee keer no reserve aanbieden leek mij vreemd omdat bij een bod van ƩƩn Euro het al weg zou zijn.
En die dial. Ja, die schreeuwde aftermarket. En na het lezen van de kleine lettertjes was duidelijk dat daar niet echt over gejokt werd.
Even advocaat van de duivel spelend, een rol die ik graag op me neem: Catawiki is de site die aanvankelijk mijn interesse voor vintage horloges heeft aangewakkerd. Daar ben ik blij mee :smiling_imp:

Hoe schattig en ook gezegend ben je als dit je grootste ergernis is :heart_eyes:

Het is overigens geen replica maar een custom voorzien van een nep merkje.

Oorlogsmisdadigers, zedendelinquenten, makers van nep wijzerplaten en Richard Groenendijk :+1:t3:

:point_up_2:en daar gaat het om :wink:

1 like

Jij kunt beter in offtopic gaan discussiƫren, daar gaat het over andere zaken dan horloges.

Het is al vaak genoeg gezegd.
Catawiki is gewoon niet doen.
Al was het gratis.
Alleen al het aantal advertenties op MP is reden genoeg.
Totaal negeren die tent.

3 likes

In het scenario dat alles duidelijk wordt omschreven is het probleem dat er gebruikt gemaakt wordt van fake onderdelen. Er kunnen met deze fake onderdelen een generiek model worden in zeldzamere/gewilde variant. Nu weet ik niet hoe het zit met die Orients maar misschien had 90% wel een zwarte wijzerplaat en had slechts 5% een oranje wijzerplaat en zijn die veel geliefder en zeldzamer. Dan heb je een zwarte en plaats je er een oranje fake plaat in en wow! Ineens heb je een zeldzaam model. Het gaat niet om opknappen maar om winst maximaliseren. Fake onderdelen gebruiken hier voor is natuurlijk problematisch

MAAR

er wordt niet eerlijk vermeld wat er verkocht wordt, de kasten, deksel zijn ook fake! 100% fakes dus. Er wordt een uurwerk gesloopt uit een generiek model. En daarmee wordt met een fake kast, fake plaat, en het hele rataplan een zeldzaam en gewild model gemaakt zoals een generieke 6119 Seiko 5 van 50-100 euro wordt veranderd in een rally diver. Er worden 6138 pandas gemaakt. 6139 speed timer pogues. Iraanse militaire horloges.