Orient King Diver op Catawiki

Ik ben een liefhebber van vintage Oriënts en als de juiste King Diver langskomt grijp ik de kans. Dit exemplaar op Catawiki trok mijn aandacht. Het feit dat het tweemaal (?) no reserve aangeboden wordt, bevreemdt mij. De lage prijs waarvoor het de eerste keer wordt afgetikt ook. Wat zien jullie?

2 likes

Ik lees nu zelf iets in de “kleine lettertjes”.

Wijzerplaat, rehaut, wijzers en band zijn niet OEM… (dus nep)

4 likes

1 like

Zijdelings: hoe kun je iets tweemaal als een no reserve object aanbieden als er op geboden is?

1 like

Zijn tegenwoordig veel neppers, deze inclusief…de experts van catawiki…laat me niet lachen

2 likes

Je kan gewoon een kopie van een vorige aanbieding plaatsen als je twee dezelfde hebt. Of de verkoop is gecanceld.

Als je niet precies, maar dan ook precies weet wat je aan het doen bent en waar je op moet letten zou ik met een boog ter grootte van de baan van Jupiter om Catawiki hen lopen. Teveel frankenwatches, Mumbai specials en regelrechte vervalsingen daar.

Mijn advies is dit kanaal te vermijden. De klantenservice geeft ook geen thuis als er iets aan de hand is. Zeer slechte ervaringen mee gehad waarna ik mijn account heb verwijderd.

1 like

NIET kopen! Kijk wat een troep de verkoper allemaal aanbiedt:

Hier de tekst bij een willekeurig horloge van hem:

Nb: verkoper is in zijn tekst wel eerlijk wat betreft het grote aftermarket gehalte .

1 like

Wat is het probleem als alles duidelijk en eerlijk wordt ongeschreven? Voor elk wat wils. Sommige mensen hebben hier blijkbaar geen moeite mee.

2 likes

Ik zie het probleem ook niet. Horloge is grotendeels aftermarket en de verkoper is daar eerlijk over.

Ik hoef het horloge zelf absoluut niet, maar ik zie dit veel(!) liever dan verkopers die deze informatie voor het gemak maar even achterwege laten.

2 likes

Natuurlijk is dit wel een probleem, het is gewoon een replica wijzerplaat, erger kan niet.

1 like

Jawel, erger is het wanneer de verkoper het er niet bij vermeldt. Ik (/wij allemaal) heb ook de schurft aan nep en replica, maar hij zet het er tenminste bij en dat geeft de nietsvermoedende koper in elk geval de keuze.

1 like

Prima, dan verschillen wij daar van mening. Er zijn legio nietsvermoedende kopers die niet beseffen wat die tekst betekent en denken een Orient te kopen. Of wederverkopers die bewust dit spul inkopen.
Dat die troep op de markt komt, met wat voor beschrijving dan ook, en vervolgens doorverkoocht/doorgegeven/geruild (verzin maar iets) kan worden maakt het voor mij in elke vorm onacceptabel.

2 likes

Wauw… , deze reactie snap ik echt niet. En jullie zijn zo lang lid. Bij een beginnend liefhebber kan ik het me wel voorstellen. Het gaat hier om namaak! Een merknaam zomaar ergens opsmijten. Waar het vooral om gaat is wat erna gebeurt, als het horloge eventueel wordt doorverkocht. Is die duidelijlheid er dan ook nog? Dan zou je nog kunnen zeggen dat de verkoper van nu daar niks mee te maken heeft. Maar je zit wel met namaak op de markt. Als je eventjes kijkt op CW dan zie je dat dit een verdienmodel is voor deze verkoper.

1 like

Ho, wacht even. Tuurlijk keur ik alles wat nep en namaak is af, maar ik heb mij na jaren van -soort van- frustratie inmiddels ook neergelegd bij de poel van verderf die Catawiki is. En de rest van het internet.

In dát licht ben ik erg tevreden met verkopers die eerlijk zijn over het gegeven dat ze nepzooi verkopen.

Verder mag wat mij betreft er een speciaal plekje in de hel worden ingericht voor makers van replica, begrijp me niet verkeerd.

1 like

Stemt me al weer wat vrolijker. Gelukkig.

1 like

Ik had mijn eerste bericht iets meer mogen nuanceren, excuus.

2 likes