Ik kocht deze Orient. Display aan, loopt niet volgens de verkoper. Ik kocht hem vanwege de mooie grote kast en het feit dat er maar twee verzonken knopjes aan de zijkant zitten. Moet dus wel een vroeg model zijn.
Hij past qua grootte inderdaad goed bij een andere lcd van mij
De module heeft een circuit van keramiek. En het is gelijk duidelijk waarom het horloge niet loopt. Er zit een pauzestand in en om het horloge van die stand te krijgen moet het onderste knopje wél werken…
De knoppen aan de zijkant drukken tegen die zwarte onderdeeltjes aan. Duidelijk ééntje stuk dus.
Er was nog wel meer niet goed. Plakkerige zooi aan één kant.
(circuit hoort helemaal wit te zijn)
En de min- aansluiting op het keramiek was behoorlijk aangetast door corrosie. Zelfs een stukje circuit onderbroken. Het werkte eerst doordat alles vast bleef plakken door lekke batterijdrap. Maar na schoonmaken was het display morsdood dus, door de circuit onderbreking.
Maar na wat pielen met een circuit tekenpen (zit zilver in) en een ander kwartskristal. (de oude bleek maar kort te werken) ziet het circuit er nu zo uit (links van de batterij zie je nog wat van dat circuit teken spul, grijs)
En dan hebben we een mooie vroege Orient!
Het ding geeft dus alleen de tijd weer. En een knipperende : That’s all