Heeft iemand hier ervaring met de Orient Mako II ?
Ik heb wat reviews gezien waarin hij wordt vergeleken met de SKX en dat levert gemengde resultaten op. Ik vind hem persoonlijk mooier dan de SKX omdat hij wat minder grof is. Maar hoe verhoudt de kwaliteit zich?
Hij staat nu vrij scherp geprijsd (175) op watch2day.nl
Ik heb zelf meerdere Ray I’s en de afwerking is echt goed voor het geld, ik durf te zeggen beter dan de SKX. Gesigneerde kroon, opgelegde markeringen, een minder ratelige band en een algemeen ‘eleganter’ uiterlijk zouden voor mij redenen zijn om een Mako te kopen ipv een 007.
(ik heb overigens nu mijn 009 om, ook geen slecht woord over Seiko’s icoon natuurlijk!)
Op ebay voor (iets) minder:
https://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=orient+mako+II&_sacat=0
Heb er geen ervaring mee, maar de Mako zwerft al jaren ergens op m’n verlanglijstje; sluit niet uit dat er ooit een komt.
Ik heb hem destijds over the SKX gekocht, erg tevreden mee, kwalitatief erg goed voor het geld en heeft ook een beter uurwerk (met hacking and handwinding). Tikt nu al een aantal jaar zonder problemen mee.
Superhorloges voor hun prijs, die Mako’s en Rays.
Deze zijn iets minder ‘toolish’ dan de SKX, maar beschikken inderdaad sinds versie 2 over hack en wind. Mijn enige opmerking voor een duiker is dat de kroon (te) klein is voor een goede grip.
Heb zelf een Mako XL en ik ben er heel tevreden mee. Wou eigenlijk voor een skx gaan, maar de lelijke rubber- en blikken metalen band zorgden ervoor dat ik afknapte. In plaats daarvan voor de Orient gegaan en ik kan niet zeggen dat ik de verkeerde keuze gemaakt heb.
Ja gewoon goed, om de kwaliteit hoef je het niet te laten. Heb zelf een voorkeur voor de SKX, puur op ontwerp, maar een Mako is even goed. Een SKX of Mako zal niet héél snel te klein zijn maar als je erg grote polsen hebt is de Mako XL een heel goed alternatief.
Heb een Ray II gehad, de kwaliteit is echt heel goed voor die prijs!
Ik vond eigenlijk de band een stuk beter als die van de SKX en de Ray heeft hacking en winding. Het is een wat nettere Duiker, de bezel draait imo niet echt fijn en het winden voelt wat stroef/goedkoop aan.
Met veel plezier de blauwe gedragen maar begon mij na een jaartje wel te vervelen, dit heb ik met mijn SKX009 nog niet gehad.