Orient mod

Deze mod vinden velen onder jullie verschrikkelijk. Maar praktisch is ie wel.

Zo uit de doos. Maar een klein datumvenster. Onlangs een set datumloupes gekocht, samen met UV lijm. En op de Orient een rechthoekig lensje aangbracht :

Verschrikkelijk ? Ik vind het wel iets hebben, maar het blijkt vooral praktisch :

Dit lijkt in ieder geval niet op een Rolex. Voor sommige merken lijkt de loupe een hulpmiddel om het model daar een beetje op te laten lijken, of in ieder geval een associatie er mee op te wekken.

Next is een rond lensje op mijn Seiko Velatura Direct Drive. Moet wel de zon schijnen anders hardt de UV lijm niet B)-

Ik vind hem wel mooi! :~

Mijn beste,

Goed geslaagd!!
Net weer even anders dan de standaard versie. Zo geef je er een persoonlijke noot aan.
Geniet er van.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Niks mis met deze mod. Het horloge gaat er naar mijn mening beslist op vooruit.

Groet, Jurgen

Dat vind ik nu ook :slight_smile: maar ik lees zo veel negatieve uitspraken over datumloupes dat ik even heb geaarzeld mijn visuele beperking bloot te geven :smiley:

Geslaagde mod.(tu)

Sorry, ik ben er 1 die liever geen loep heeft. Maar hey, smaken verschillen, dus als jij het mooi/praktisch vindt :~

Ik vind hem wel verbeterd zo met dat datumloepje!

Brilliant idee, netjes geadaan. Ik heb ook echt hulpmiddelen nodig om de datum op mijn horloge te kunnen lezen. :~

Leuk idee! Ik zal me altijd blijven storen aan kleine dingetjes zoals een restje lijm, of dat de datum niet perfect in het midden zit.

Restjes lijm kun je weghalen met wat aceton. Is er veel lijm achtergebleven naast de loep (nooit meer dan 1 druppeltje gebruiken!) dan kun je dat wegschrapen met een kleine spatel. Maar doe dat alleen op saffierglas, bij andere glaasjes krijg je onherroepelijk krassen…

Fraaai! (tu)