Orient Neptune (Triton, RA-EL0001B, RA-EL0002L00B)

Hallo. Ik ben nieuw hier en eigenlijk al best tijdje bezig met horloges. Momenteel is mijn SKX007 ter reparatie bij MW. Per ongeluk tijdens regulaten veertje geraakt. Dus dan ga je kijken voor een reserve horloge. De volgende staan op mijn lijstje. Seiko Sumo. Seiko sne435 solar. En deze Orient RA-EL0001B. Die laatste vind ik eigenlijk best mooi en er zit ook af fabriek een saffier in. Wat vinden jullie van Orient Versus Seiko. Volgens mij is de genoemde orient een heel mooi compleet horloge.

16 likes

Mooie duiker.
Kroon op 4 is +1
Afgekapte uurmarker is -1

Deze duiker is een prima werkpaard! Doen en niet nadenken over de wedstrijd Seiko - Orient.

Jammer van de twee afgekapte markers. Verder een heel mooi horloge, ik kick ook echt op die power reserve indicator… :heart_eyes:

Gewoon doen! Orient en Seiko zijn immers familie van elkaar.

2 likes

Welkom op dit mooie forum!

Beide zijn zeer goede merken. Alleen door het nieuwe prijsbeleid bij Seiko krijg je bij Orient nu nog meer waar voor je geld. Dat was al eerder zo, maar nu nog meer. Dus, de prijs-kwaliteit-verhouding is zeer goed bij Orient.

De zwarte Orient Neptune, die je hierboven laat zien, is werkelijk een geweldig mooie horloge voor de prijs. Maar ik ben meer van het blauw. Dus, ik heb mijzelf de blauwe versie ervan cadeau gegeven.

2 likes

Deze orient! Wat een prachtig exemplaar :star_struck:

Helemaal omdat je aangeeft dat je reeds een SKX in je bezit hebt.

Keuzes, keuzes… Succes.

Prachtige Orient en ook geen 13 in een dozijn.

Doen! :beers:

De blauwe is inderdaad eigenlijk nog mooier. Voordelen van de orient tov sumo/skx of welke duikers in de zelfde Seiko prijsrange zijn voor mij: standaard al saffier in de orient en een wat mooiere afwerking in het algemeen. Achterplaat (ook al zie je hem niet) veel mooier. Gesigneerde kroon. Dus al met al zeer gecharmeerd van deze orient. Begin met dit model toch wel wat minder “Seiko minded” te worden.

7 likes

Cool ding :ok_hand:t2:

11 likes

Geweldig :heart_eyes: mooi! Ik heb hem net van het postkantoor gehaald en moet hem nog uitpakken. Maar ik zit op werk en moet nog tot vanavond wacht :weary:

3 likes

Stiekem op de w.c uitpakken?? :grin::+1:t2:

2 likes

Waar heb je hem besteld?

Bij Skywatches.com.sg. Hou hierbij wel rekening met inklaringskosten. Maar Amazon.de heeft ze soms ook voor een goede prijs en dan zijn inklaringskosten niet van toepassing.

1 like

Die blauwe staat voor een leuk bedrag op amazon nu

3 likes

:flushed: Da’s wel een hele goede prijs.

2 likes

Ja, leek mij ook. Ik kende 'm niet, maar inderdaad wel een gaaf horloge… twijfel slaat toe…:rofl:

1 like

Bedankt voor de enthousiaste berichten. Heb hem net gekocht op Amazon. Thanks for the tip🥳 Totaal 291,30€ incl prime verzending. Beste deal denk ik.

4 likes

Super, veel plezier ermee!

Wel interessant dat je 'm nog goedkoper hebt, dan wat bij mij aangegeven werd​:laughing::crazy_face:

1 like

Ging nog een of andere welkoms korting af. Had nog nooit wat besteld bij Amazon. Vrijdag binnen en zal ik fotootjes plaatsen.

4 likes

Super! Ben benieuwd hoe die bevalt!

1 like