Orient of Seiko?

Ik ben aan het kijken voor een leuke Japanse duiker.

Ik heb al een Monster en een Sumo in bestelling bij Rob.

Maar nu zie ik dat Orient ook leuke modellen heeft.
Of toch nog een Seiko SKX007?

Ik weet dat Orient door Seiko is overgenomen.
Dus zijn ze dan ook het zelfde?

Graag wil ik jullie mening/ervaringen raadplegen.:}

Ik zou eerst even wachten tot je de horloges binnen krijgt, dan ben je denk ik wel even zoet :wink: Als je daarna toch nog meer wilt zou ik voor de SKX007 gaan, vind ik persoonlijk een erg prettig horloge. Heb hem om terwijl ik dit type :smiley:

Volgens mij verschilt er kwalitatief tussen Orient en Seiko erg weinig. Orient gebruikt andere uurwerken, maar dat is het wel zo’n beetje. Ik denk dus dat de keuze Orient vs. Seiko puur afhankelijk is van het uiterlijk en de prijs van de horloges waartussen je twijfelt :wink:

Ja ik moet wachten, maar dat horloge virus is zo sterk!!!:frowning:
En geduld is een schone zaak, maar na die foto’s van "wat draag je op pinksteren"
is het virus alleen maar sterker geworden :wink:

Staat dat topic er al op? :wink:

Het is ook een mooi horloge :wink:

Ik heb gekozen voor alletwee.

Heb 2 Orient horloges, waaronder een Mako duiker. Ze zijn erg goed afgewerkt, lopen perfect en (persoonlijk) zijn ze gewoon erg mooi. Als je ze in de handen hebt ‘voel’ je de kwaliteit. Ze maken hun eigen uurwerken, dus een echt horlogemerk dat sinds de jaren 60 bestaat. Ze werken nu nog zelfstandig, maar wel onder de Seiko-vlag.
Orient is zeker één van mijn favoriete merken.

En Seiko, daarmee kan je bijna niet fout gaan. :slight_smile:

1 like

Johan.br Schreef:

Ik heb gekozen voor alletwee.

Heb 2 Orient horloges, waaronder een Mako duiker.
Ze zijn erg goed afgewerkt, lopen perfect en
(persoonlijk) zijn ze gewoon erg mooi. Als je ze
in de handen hebt ‘voel’ je de kwaliteit. Ze maken
hun eigen uurwerken, dus een echt horlogemerk dat
sinds de jaren 60 bestaat. Ze werken nu nog
zelfstandig, maar wel onder de Seiko-vlag.
Orient is zeker één van mijn favoriete merken.

Dat wilde ik inderdaad ook net zeggen. Orient is onderdeel van de Seiko Group, maar het is Japan, dus het werkt net allemaal even anders dan hier. Orient maakt haar eigen uurwerken en gebruikt niets van Seiko. Let wel, dit geldt enkel voor de automaten. Er zijn wel quartz modellen met Seiko uurwerken. Maar Orient is echt een zelfstandig merk en niet ‘een dochtertje van’ ;).

1 like

Soms zijn kleine details erg belangrijk. Zelf vind ik het logo van Orient niet mooi en alleen daardoor vallen ze al af.

Maar zoals eerder gezegd, je hebt al twee erg mooie duikers in bestelling, geniet daar eerst van voor je een beslissing maakt.

De skx007 heb ik nooit mooi gevonden, dan zou ik eerder een Orient mako nemen.
Daar staat tegenover dat ik menig leuke en goede Seiko heb gehad.
Can’t go wrong , geldt voor beide wat mij betreft :slight_smile:

Vooral een Mako met oranje wijzerplaat ziet er leuk uit imho.

Ik heb er ook gedacht een Mako te kopen met stalen band, het is echt waar voor je geld, zeker met die solid stalen band. Maar toch niet gedaan, ook ik vind het logo lelijk en die extra pusher ga ik me aan storen. Die is echt nergens goed voor, daarmee kun je snel de dag instellen. Als het nu de datum zou verstellen snap ik het, bij de maanden met 30 dagen een klikje en klaar.

Maar ik zeg nooit nooit, ik vind de blauwe toch wel wat hebben. En voor die prijs…

Rolo Schreef:

en die extra pusher ga ik me
aan storen. Die is echt nergens goed voor, daarmee
kun je snel de dag instellen. Als het nu de datum
zou verstellen snap ik het, bij de maanden met 30
dagen een klikje en klaar.

Ik vind de knop zelf echter niet storend, maar het idee onzinnig en onprettig dat je door een druk op de knop de dag kan verstellen. Heb dat gewoon liever door het verstellen van de kroon in positie 1, zoals o.a. bij Seiko gebeurt.

Ja, precies. En als het dan moet, verstel dan de datum.

Nog een duiker?

Ik zie dat net andersom. Als je de datum ‘moet’ verzetten dan wil je de tijd ook even goed zetten, kan je dan beide met de hoofdkroon instellen. Anders had je alletwee de kronen nodig.

Rolo Schreef:

Ja, precies. En als het dan moet, verstel dan de
datum.

Juist ja, hoe vaak komt het voor dat na zondag dinsdag komt :wink:

Johan.br Schreef:

Ik zie dat net andersom. Als je de datum 'moet’
verzetten dan wil je de tijd ook even goed zetten,
kan je dan beide met de hoofdkroon instellen.
Anders had je alletwee de kronen nodig.

Maar als je de dag moet gaan verzetten, dan moet je 99,99% kans ook de tijd en/of datum verzetten. Dus ik dan toch bezig ben… liever alles met 1 kroon. En zo een knop vind ik uberhaupt niet prettig, niet voor dag noch voor datum. ivm per ongeluk indrukken.

Als ik namelijk een tijdje een klokje zonder dag of datum draag, dan weet ik ‘uit m’n hoofd’ hoeveelste het is.
Maar als ik een tijdje eentje met dag/datum draag, dan worden m’n hersentjes een beetje lui en ben ik afhankelijk van dat venstertje. Dan wil ik niet dat ie per ongeluk een dag of wat vooruit schiet. Vooral op vakantie kan het gebeuren dat ik niet eens weet wat voor dag het is. Elke dag is immers vakantiedag :+

ticothijs82 Schreef:

Nog een duiker?

Scherp opgemerkt. Als je geen probleem hebt met flipperen, dan zou ik zeggen ga lekker los als je in een Divers-fase zit. Maar als dat niet het geval is en het om een fase gaat, dan zou ik even goed nadenken. Anders heb je allemaal klokjes die op elkaar lijken. Helemaal voor de buitenwereld :wink:

Ik zeker in een duikfase!
Duiken is 1 van de mooiste bezigheden, die ik ken.
Maar daarnaast vind ik een stoere dikke klok om je pols super gaaf!
Zoals de omega po of chrono 300m diver die ik nu om heb.

Maar een mooie dress watch zoals ik die soms zie op de woensdag editie van horlogeforum, vind ik echt mooi (dus ook hier komt het virus!)

Waar kan je z’n mako halen en wat kost ie?