Orient only (Deel 1)

Tsja, in zijn hoofd zal het wel kloppen alleen; ga maar eens navragen bij de merken zelf en hun distributeurs. Die kennen Serious Watches helemaal niet :upside_down_face:

En mocht ik ernaast zitten en meneer kan aantonen dat ie wel degelijk echt officieel dealer is dan slik ik mijn woorden in en maak ik publiekelijk excuses.

2 likes

Wel handig als je in 7 sloten tegelijk loopt. :slight_smile:

1 like

16 likes

Weekend Orient.

12 likes

13 likes

Even een vraagje tussendoor. Ik heb nogal wat horloges (ben de tel een beetje kwijt), het leeuwendeel is mechanisch.

De flink deel bestaat uit Seiko en Orient. Het valt me op dat alle Orient horloges in de fabriek blijkbaar heel goed gereguleerd worden. Geen beat errors, geen afwijkingen van betekenis. Circa -20 tot +40 sec/dag geeft de fabriek op voor de meeste modellen die ik heb, maar als de afwijking +/- 5 sec/dag bedraagt is het veel.

Is dat iets wat jullie ook ervaren hebben, of heb ik gewoon elke keer weer geluk gehad?

5 likes

Staat je goed :+1:

3 likes

Jazeker Hans. Orients lopen goed en blijven goed. Geen afwijkingen. Heb er zes, lopen allemaal top.

2 likes

15 likes

12 likes

welk typenummer is dit?

welke is dit?

Deze vandaag weer om, wat een heerlijk horloge blijft het!

13 likes

2EV03001DY of FEV03001DY

1 like

Ik zie dat Amazon aan het stunten is met enkele TriStar modellen voor rond de 64 - 65 euro.

https://www.amazon.nl/Orient-FAB00003W9-Automatisch-horloge/dp/B087QMD474/

1 like

17 likes

Nog steeds mijn favoriete Orient. Perfecte afmetingen, mooie eenvoudige wijzerplaat, uitstekend presterend binnenwerk dat minder dan 5 seconden per dag afwijking heeft, en dat voor een zeer schappelijke prijs.

17 likes

Mocht iemand belangstelling hebben, ik heb een Orient vlindersluiting in het blauw staan.

Poeh,

Die linker is gaaf zeg!

Van de week de tweede Bambino IV ontvangen.
De Orient FAC08003A0 Bambino IV met de grijze wijzerplaat. Snelle specs F6724 uurwerk, 42mm en 22mm. Domed mineraalglas.

Broederlijk naast de blauwe FAC08004D0. Vind ze mooi en superleuk.

15 likes