Het enige wat mij stoort is dat Serious Watches doet alsof hij officieel dealer is.
Da’s inderdaad niet zo fraai. Zou de importeur/distributeur daar niks tegen kunnen ondernemen?
Het enige wat mij stoort is dat Serious Watches doet alsof hij officieel dealer is.
Da’s inderdaad niet zo fraai. Zou de importeur/distributeur daar niks tegen kunnen ondernemen?
Dat ben ik volledig met je eens. Ik kan het niet direct hard maken, maar de indruk die ze hebben achtergelaten is zeker dat ze officieel Junghans-dealer zijn (waren?) en ook Orient. Kan ook een verkeerde aanname mijnerzijds zijn.
Ik ga voor je meten. Kom er op terug
Nee, je aanname was correct. Ik kwam daar middels een klein akkefietje achter waarbij het officiële reparatiecentrum van het desbetreffende merk (geen Orient in dit geval) hem niet als dealer kende.
Toen ik hem daarop aansprak werd ie boos.
En wilden ze je horloge niet maken dan?
Ik bedoel, als je een bepaald merk koopt met internationale garantie, dan helpt dat merk je toch?
Dat je het zelf op moet sturen ipv de juwelier in het dorp die het niet verkocht heeft, begrijp ik, maar je blijft toch dat merk gekocht hebben met bijbehorende garantie?
Of zit dat toch anders?
Ik ben me ervan bewust. Ik heb jouw collectie-foto gebruikt om mijn vrouw gerust te stellen, dat het met mij nog niet zo erg gesteld was.
Het had niet het gewenste resultaat, ze maakt zich nu pas echt zorgen
Ja, bij een grijze dealer krijg je alleen hun eigen en niet de fabrieks- of merk garantie.
Garantiekaarten zijn derhalve ook zelden ingevuld. Heeft ook geen zin want ze zijn immers geen officieel dealer.
Als je mazzel hebt wil het merk je wel helpen maar dan niet onder hun garantievoorwaarden (lees tegen extra kosten).
Grijze dealers beperken zich overigens niet alleen tot de horloge wereld, o.a. ook bij audio en camera’s zie je dit fenomeen.
Dat is interessant Jeroen. Ik zal daar op gaan letten.
Of gewoon origineel 2e-hands buiten de garantieperiode kopen, dan ben je van alles af😀
Ach, als je het weet is het niet zo erg vind ik. Dit circuit kan natuurlijk goedkoper aanbieden omdat ze geen kosten hebben die een officiële dealer wel heeft.
En dat kan soms interessant zijn.
Maar wees er eerlijk over.
Amen🙏 Couldn’t agree more!
Gelukkig heb ik een hele goede ervaring mbt tot garantie en reparatie via Serious Watches, ook met een Orient.
Klasse door hun opgelost en heldere communicatie en alles op hun kosten.
Het kan dus wel
Ik heb nooit gezegd dat het niet kan maar ik snap het doen alsof niet van ze…
Dít staat op de website van SW:
“Wij zijn officieel dealer van onze merken en verkopen dus alleen 100% authentieke en 100% nieuwe horloges.”
Als dat niet juist is, dan is dat wel triest…
Mee eens.
Ik kan je nog verder helpen door nog meer met de 'Bill’enbloot te gaan. Ik moet dan nog even twee kistjes erbij pakken
Kun je elke dag een ander horloge dragen?
Hoe doe je dat met quartz horloges, zijn die niet ‘altijd’ leeg?
Als dat niet juist is, dan is dat wel triest…
Misleidend op zijn minst.
100% authentiek? Dat klopt, 100% nieuw, ook dat klopt maar officieel dealer? Hmmm, nope. Niet voor alle merken in elk geval.
Je hebt het goed begrepen. Ik dacht (ook door vraagsteller) dat er niet veel dealers waren
Kun je elke dag een ander horloge dragen?
Hoe doe je dat met quartz horloges, zijn die niet ‘altijd’ leeg
Denk dat ik op 260 zit. Maar dan tel ik ook wat vintage wekkers en zakhorloges mee.
Denk dat ik 20-25 quartz heb. Heb kistje met honderden batterijen. Iedereen in mijn omgeving laat mij bandjes wisselen, inkorten, batterijen verwisselen. Ik heb ook bak vol met nieuwe O-ring/pakkingen.
Je kunt de bewering van Serious Watches inderdaad ook omdraaien :
“Wij verkopen alleen 100% authentieke en 100% nieuwe horloges, dus zijn wij officieel dealer van onze merken.”*
‘Interessant’…