Kun je elke dag een ander horloge dragen?
Hoe doe je dat met quartz horloges, zijn die niet ‘altijd’ leeg?
Kun je elke dag een ander horloge dragen?
Hoe doe je dat met quartz horloges, zijn die niet ‘altijd’ leeg?
Misleidend op zijn minst.
100% authentiek? Dat klopt, 100% nieuw, ook dat klopt maar officieel dealer? Hmmm, nope. Niet voor alle merken in elk geval.
Je hebt het goed begrepen. Ik dacht (ook door vraagsteller) dat er niet veel dealers waren
Denk dat ik op 260 zit. Maar dan tel ik ook wat vintage wekkers en zakhorloges mee.
Denk dat ik 20-25 quartz heb. Heb kistje met honderden batterijen. Iedereen in mijn omgeving laat mij bandjes wisselen, inkorten, batterijen verwisselen. Ik heb ook bak vol met nieuwe O-ring/pakkingen.
Tsja, in zijn hoofd zal het wel kloppen alleen; ga maar eens navragen bij de merken zelf en hun distributeurs. Die kennen Serious Watches helemaal niet 
En mocht ik ernaast zitten en meneer kan aantonen dat ie wel degelijk echt officieel dealer is dan slik ik mijn woorden in en maak ik publiekelijk excuses.
Wel handig als je in 7 sloten tegelijk loopt. 
Even een vraagje tussendoor. Ik heb nogal wat horloges (ben de tel een beetje kwijt), het leeuwendeel is mechanisch.
De flink deel bestaat uit Seiko en Orient. Het valt me op dat alle Orient horloges in de fabriek blijkbaar heel goed gereguleerd worden. Geen beat errors, geen afwijkingen van betekenis. Circa -20 tot +40 sec/dag geeft de fabriek op voor de meeste modellen die ik heb, maar als de afwijking +/- 5 sec/dag bedraagt is het veel.
Is dat iets wat jullie ook ervaren hebben, of heb ik gewoon elke keer weer geluk gehad?
Staat je goed 
Jazeker Hans. Orients lopen goed en blijven goed. Geen afwijkingen. Heb er zes, lopen allemaal top.
welk typenummer is dit?
welke is dit?
2EV03001DY of FEV03001DY
Ik zie dat Amazon aan het stunten is met enkele TriStar modellen voor rond de 64 - 65 euro.
https://www.amazon.nl/Orient-FAB00003W9-Automatisch-horloge/dp/B087QMD474/