Tja, wie niet Hans. Thx voor het delen.
Hatsikidee. In navolging van @Cihanski en @AUTO-MAAT :
De Orient die weer maximaal pangpang geeft voor de zuurverdiende centjes. Die renders op de site zijn echt flut. In het echt is die wijzerplaat geweeldiiiig.
De metalen band (nog in de stickers) er afgehaald. Die hoeven we niet eens uit te proberen. Eerste bandenwissel: op een groene WatchGecko Witley Vintage Style leren band.
O ja, het F4902 automatisch uurwerk heeft geen handopwinding en geen hacking. Kastdiameter van 40mm en een bandenslettenbreedte van 20mm.
Leuke horloge maar die groene band vloekt met het groen van de wijzerplaat. De juiste kleur groen vinden is heel lastig. Je ziet het vaak ook met de Seiko Alpinist, het is meestal een mis in plaats van een hit.
Ik zou eerder voor een mooie (donker)bruine of zwarte band gaan.
Vloekt inderdaad. Ik vind het horloge en de kleur wijzerplaat erg mooi!
Helemaal waar Jeroen en Folkert @fdpg1963 . Bij deze ziet ie in het echt er best ok uit hoor.
Ik probeer een band een hele dag uit; ik merk dan gedurende die dag of ik het (nog steeds) mooi vind, prettig vind zitten etc.
Tot nu toe is het nog steeds een GO.
Volgende swapsessie is overigens waarschijnlijk met een zwart leren band.
Wat een plaatje man!!! Goeie band ook erbij, ik hou d’r van
Stuur maar door hoor, ik vind de groene band ge-wel-dig!
Haha, you love it or you hate it Hansie. We zijn duidelijk lovers.
Ik zie dat die banden nu in de sale zijn bij Watchgecko. Van € 33 voor € 11. Bij twee of meer ook nog eens 15% korting.
Waar heb je 'm gekocht?
Super tip, gelijk twee bandjes gescoord voor €18 inclusief verzending
Waaauw vind het ook best wel passen die geweldige groene sunburst met de lederen band. Geniet van je aanwinst!
Bij Amazon Hans.
Net nog gekeken; zijn uitverkocht.
Thx Seb
Graag gedaan.
Mijn vorige generatie Orient Tri-star met Champagne wijzerplaat; gele wijzers, rode secondewijzer en een verzonken kroon maken hem leuk. Op een flashy leren band.
F4902 automaat zonder handopwinding en geen hacking. Kastdiameter is 1mm kleiner, namelijk 39mm. Lug breedte volgens spec 19mm. Nagemeten, toch echt 20mm.
Momenteel in Chiang Mai. Dit waren speciale uitgave voor de “nieuwe” koning. Datum en dag zijn ook in het Thais. Dacht deel het even voor de liefhebbers.
Heeft mij nooit geboeid. Je pakt ze op en ze beginnen te lopen. En als je per se hacking wil: koop quartz.