Orient only (Deel 1)

11 likes

deze vroeg nog eens wat polstijd :slightly_smiling_face:

8 likes

Das een mooie.

Model ken ik niet, wat is het voor ene?

1 like

Op de achterkant staat EM7C-C1-A CA. De bijnaam was “Thersher”.

Nice!

Mooi ding.

1 like

The Mako Family.

14 likes

Poeh,

Allemaal in de collectie???

1 like

Alle varianten die uitgebracht werden.

(Nee, ik ben geen Orient gek, read my lips)

2 likes

:grin:

Geweldig Hans. Waar kan ik me bij de fanclub melden.

1 like

Oude foto…draag hem wel vandaag :+1:t2::blush:

15 likes

Blijft één van de mooiste Orients imho :+1:

1 like

Merci :+1:t2::blush:

1 like

Zomerse dagen verdienen een zomers horloge.

20 likes

Mijn horlogedoos heeft 12 vakjes waarvan 11 met een Seiko zijn gevuld. De groene Kamasu blijft een plekje in mijn hart en dat twaalfde vakje houden.

18 likes

12 likes

Ik heb sinds een maand of 3 de Orient bambino v4. Deze automaat bevalt goed buiten dat hij 3 mm kleiner zou mogen zijn.

Plaatje voor de sfeer:

Ik heb bar weinig gekeken naar enige specs en ik heb deze aangeschaft, omdat ik de combinatie van grijze sunburst met rose gouden wijzers en indices mooi vond. Ook de (helaas 20mm) strap past in mijn ogen beter qua kleur dan de originele. Grappig genoeg ken ik de originele dan alleen maar van de foto’s.

Ik heb uiteraard ook de opschrift ‘water resistant’ op de plaat gezien en tot op heden gedacht; dat zal wel niet zo veel zijn. Voor een dresser en op leer kijk ik natuurlijk wel uit met water. Toevallig had ik vandaag de mogelijkheid om eens een druktest uit te voeren en tot mijn verbazing was deze bambino gewoon 50 atm ofwel 5 bar waterdicht. De druktest ging ook maar tot 5 bar :wink:

Wellicht wisten jullie dat allemaal al, maar ik vond het toch top voor zo’n horloge!

Blij mee :+1:

16 likes

Die Bambino’s v4 zijn heel geslaagd @MartijnNieuw . Ik heb 3: naast de grijze, ook de blauwe en de groene. Foto hieronder voor de sfeer.

Jouw gebeden zijn overigens gehoord; de 38mm Bambino’s zijn net uitgebracht.

15 likes

Helemaal mee eens

Zomervibes met de Orient Ray Raven II met een oranje wijzerplaat.

Referentie FAA02006M9. Orient F6922 automaat. Kastgrootte 41,5mm en lugs van 22mm. Op de best prima originele Orient stalen band.

16 likes