Orient only (Deel 1)

Heeft iemand op ons forum al een bambino in 38mm? ik ben benieuwd naar zijn/haar bevindingen. :slightly_smiling_face:

Zijn nog niet te koop dacht ik?

1 like

Ik dacht ergens in juni, maar je zal vast gelijk hebben. Ik ben namelijk niet super goed op de hoogte ervan😊

Ik vond de originele lunette en mineraalglas van Orient maar niets.
Het heeft even geduurd, maar de eerste mod is nu klaar. Safier met lichte kromming en een andere lunette geplaatst.

Viel al bij al nog mee. Onderweg enkel een safierglaasje vernield :slight_smile:.

12 likes

Ik zag mijn ex op Markplaats staan, soms wel spijt dat ik die heb verkocht.
( Maar ik koop hem niet terug voor dát bedrag :joy: )

10 likes

Hoe heet deze type armband?
Het is geen beads of rice toch.

met die band heeft het horloge toch een volledig andere uitstraling :ok_hand:
toch mooi :ok_hand:

1 like

Ja klopt

1 like

Draagt heerlijk deze afgeragde Oriënt Mako XL

9 likes

9 likes

Mijn nieuwe aanwinst :slight_smile: erg blij mee zo voor de zomer

17 likes

Mooi Orient Astrid.
Als nog welkom bij de club. :+1:

O jee o jee… ik fiets net door de stad, voel ik wat wiebelen. Nog net op tijd grijp ik mijn Neptune, voordat 'ie van mijn pols klettert :astonished:

Wat zie ik? Eén van de pins in de band is eruit. Precies op de plek waar ik 'm vorige week had ingekort.
Pinnetje vind ik nooit meer terug op straat…

Toen bedacht ik mij, dat toen ik de pin eruit hamerde (met zo’n klein hamertje en een “instekertje” die je in het gat stopt), er geen kraag te zien was. Ik dacht toen dat dat bij het systeem hoorde, dat ze alleen maar werken met pins, en geen pin+collar zoals bijv. de Seiko Sumo.

Maar nu ga ik twijfelen. Gebruikt de Neptune misschien wél Pin+Collar, maar heb ik dat gemist? Dat zou betekenen dat er ergens een klein kraagje rondzwerft thuis (onvindbaar natuurlijk).

Hoe zou ik aan een nieuwe pin, en mocht dit nodig zijn, collar kunnen komen? Zo nee, kan ik misschien iets doen met loctite?

Ik vind het een heerlijke band, dus zou 'm graag blijven gebruiken…

Als ik je goed begrijp, heb je minimaal 1 schakel verwijderd.
Dan heb je toch nog een pin en collar :thinking:

1 like

Nee, ik heb wel één pin, maar geen collars. Niet gezien tijdens het verwijderen en ook niet in de losse schakel blijven hangen.
Vandaar mijn vraag: heeft deze band überhaupt collars? Dat kon ik niet 123 vinden…

Wat een leuk horloge, weet je zo het model / nummer ? :+1:

Orient FSZ3X001W, via serious watches gekocht met wat korting omdat het een display model was, is, naar wat ik begrepen heb, ook al 'n wat ouder model.

1 like

Thanks voor de info :+1:

met alweer een andere band :slightly_smiling_face:

9 likes

Nice!

Heel anders dan met de leren band!

1 like