Orient only (Deel 1)

:grinning_face_with_smiling_eyes:.

17 likes

9 likes

Ik heb nu vier Orient :star::star::star:. De afmetingen, de afwerking, de vorm van de kasten en de uurwerken zijn verschillend.

9 likes

Is de Orient 3 star te vergelijken met de 5 serie van Seiko?

1 like

Yes, zoals de Seiko5 vroeger was. Veel modellen, kleurtjes en kasten voor een schappelijk prijsje. Nu heeft Seiko de 5-lijn hoger gepositioneerd. Orient heeft de 3-stars onder de 200 USD geprijsd. In het algemeen koop je een robuust automaatje voor minder dan 100 USD. Check eens Amazon.

Stalen bracelets zijn overigens net zoals die van Seiko chips.

1 like

Gisteren het hele internet afgezocht; hier en daar nog wel eentje op een website gezien, maar allemaal met vermelding “niet meer leverbaar” :grimacing:… Helaas!

Nieuw ga je ze ook niet meer vinden, dus pre-owned is je enige optie. Helaas voor jou heb ik de mijne al enige tijd geleden verkocht…

14 likes

Amazon heeft ze nog zat hoor. Veel modellen onder de € 150.

https://www.amazon.de/s?k=orient+automatik+herrenuhr&i=watches&s=price-asc-rank&crid=1LADT1G74Y6QA&qid=1659346637&sprefix=orient%2Cwatches%2C118&ref=sr_st_price-asc-rank&ds=v1%3AwTgAJZvOzQ6pihiAWz2jxv4tQH8tQ1a4KvgEHS2ATlM

Waar zie jij dan het hierboven besproken model (a.k.a. Seeker)??

Aha, de verwarring is duidelijk. Ik dacht dat het om Orient 3-star modellen ging.

2 likes

wie nog op zoek is naar een mooie Orient te koop bij Juwelier van Ander - Hoogstraat in Rotterdam

9 likes

Orient from the '80

Deze J39801 heeft een Seiko 7A38 uurwerk.
Bi-color met gunmetal kleur.

12 likes

Net voor de late dienst kan deze duiker nog even mee de Jacuzzi in duiken

10 likes

Its-gone

Ik loop er net voorbij nu staan ze er wel, I stand corrected

19 likes

Orient M-Force

7 likes

5 likes

10 likes