Groene op Ali jubilee
Ik heb die afgelopen donderdag besteld via chrono24. Is nog wachten op de verzending. Zal mijn eerste Orient zijn en ook mijn eerste mechanische horloge. Ben me al een tijdje aan het verdiepen in de wereld van horloges, maar deze zal mijn ‘serieuze’ collectie starten (lees: weg van de ‘fashion watches’ die ik tot nu toe had). Ben ook gek op de Orient Bambino, maar heb mijn schoonbroer zo eentje cadeau gedaan voor zijn verjaardag en wilde dat niet ondergraven door voor hetzelfde model (al is het dan misschien in een andere variant) te gaan. Vandaar de keuze voor de ‘Commuter’.
Leuk draaibankje.
Gebuik jij vet op de gelijders draadstang?
Blijkbaar gebruikt hij het om zijn horloges mee op te winden
…
Heerlijke foto.
Hoi, is nog van de vorige eigenaar. Even het residu weghalen.
Deze Mako 2 gaat niet meer weg. Deze neem ik namelijk altijd mee op reis (als beater). Hij heeft dan ook het nodige meegemaakt, al heeft hij het één keer bijna niet overleefd.
Tijdens een weekendje weg komt mijn zoontje van 3 de slaapkamer op. Ik lig nog lekker te pitten. Half slaapdronken zie ik hem het horloge oppakken van het nachtkastje. Ik denk nog, droom ik? Vervolgens wordt hij geroepen, zie ik hem om eoa reden het horloge omdraaien en met een smak op het nachtkastje slaan

Gelukkig is alleen het glaasje kapot en loopt het horloge (nog steeds) als een zonnetje. Gelukkig had ik mijn Presage toen niet op het nachtkastje liggen…

Eigenlijk zijn deze Orients (Mako, Kamasu) de Nokia 3210 onder de horloges

Ik heb er daarna meteen ontspiegeld Safier in laten zetten bij horlogeglas. Kan ik overigens iedereen aanraden.
Wat ik iedereen wel kan aanraden zijn de rubberen bandjes die Marc van Long Island Watches heeft laten maken voor de Mako 2. Mijn bandje is zojuist binnen gekomen en die sluit prachtig aan op de kast. Ook heeft het bandje erg veel verstelmogelijkheden waardoor je altijd een goede fit hebt. Het bandje is wel wat lang (knip ik af) en de bandjes van Barton zijn imo wat flexibeler.
Barton met daarnaast de BRAC-20 van Long Island
BRAC-20
Link waar je het bandje kan bestellen: bandje Mako 2
Wel rekening houden met inklaringskosten a € 18,-.
Fijne zondag nog!
Wander
Zo mooi…
Thx Hans. Die Bambino’s zijn een van Orient.
Gisteren kwam mijn eerste echte mechanische horloge toe, een Orient Commuter, aangekocht bij Perfuwatch via Chrono24.
Na een dag dragen mijn eerste bevindingen: het horloge draagt zeer fijn. Het leren bandje is nog wat stijf, maar dat zal wel beteren na verloop van tijd, veronderstel ik.
Ik ben onder de indruk van de afwerking van het horloge. Mooie wijzerplaat met een licht sunburst effect en de combinatie van die goudkleurige accenten met de groene achtergrond kan ik wel smaken.
Het glow-in-the-dark effect is fenomenaal voor een horloge in deze prijscategorie: afgelopen nacht om half 1 wat beschenen met het lampje van mijn gsm voor het slapengaan en bij het ontwaken om half 7 was het nog steeds goed leesbaar. Erg fijn.
Na 28 uur gebruik had ik een afwijking van -10 seconden op de atoomklok waar ik het mee gelijk gezet had na ontvangst. Daar kan ik goed mee leven.
Hieronder enkele foto’s van het eerste horloge uit mijn collectie:
Als één schaap over de dam is…
De Japanse merken weten mensen wel goed te strikken met hun automaten geloof ik.
Ik had vorig jaar al een Orient Bambino gekocht voor mijn schoonbroer, die ook een liefhebber is van horloges. Had die anders waarschijnlijk voor mezelf gekocht als eerste horloge, als ik hem niet cadeau gedaan had. Het is nu deze geworden en ik heb daar absoluut geen spijt van. Die Japanse merken leveren mooie en betrouwbare horloges aan een schappelijke prijs. Je zou voor minder gestrikt worden.
De Commuter en de Bambino zijn leuke en goede horloges. Over Orient ben ik sowieso heel tevreden.
Veel plezier ermee @Kabriolet!
Dank je wel. Dat zal wel lukken.
Heb je een linkje voor deze?