Die zalmkleurige
Alles in verhouding, 38 is prima maar dan moet het geheel wel dunner zijn. Anders wordt het toch een beetje een soort van donut om de pols.
Klopt, maar bestaan er dan automaten in de prijsklasse vd Bambino dunner dan 12 mm?
Na een aantal Orients versleten te hebben (nou ja, niet in letterlijke zin natuurlijk: gekocht en na een tijdje weer verkocht zonder noemenswaardige gebruikssporen) vanwege het meestal toch nèt niet karakter, viel mijn oog onlangs op de drie nieuwe kleuren van de kleinere (38mm) Bambino. En eindelijk kloppen de verhoudingen en de andere specs (o.a. de lengte van de wijzers, en niet blauw geverfd () en de pasteltinten van de wp’s; deze is meer koperachtig dan roze, maar da’s op foto’s toch altijd wat lastiger te zien dan in het echt). Kon je aan de Orients die ik gehad heb (vier verschillende modellen) zien en voelen dat ze goedkopere achterneefjes van Seiko waren, deze komt echt wel heel dicht in de buurt van de Seiko Cocktail Time’s voor een prijs van net onder de 310 euro. Met een mooi suède bandje (grijs of taupe) gaat deze Bambino er denk ik veel chiquer uitzien dan zijn prijs zou doen vermoeden.
Goede vraag. Als ik zo naar mijn vintage collectie kijk vermoed ik van wel, althans ze meten 11 mm in totaal.
Evengoed zou ik de Bambino het liefst met een handopwinder uurwerk zien, zonder datum.
De 38mm Bambino heeft een handopwind uurwerk en is een automaat.
Volgens mij moet je je nog even in de begrippen verdiepen. Ja, een automaat kun je (soms) met de hand opwinden maar met een handopwinder wordt iets anders bedoelt
Okee
De 38mm Bambino is een automaat die je met de hand ook kan opwinden.
Beter zo?
Snap je wat ik met een handopwinder bedoel?
Ja, een handopwinder zou zeker dunner dan 12 mm zijn. Alleen jammer, dat handopwinders zo uit de mode zijn in het goedkopere segment. Ik zou anders direct overstappen op de hsndopwinder.
Ja, da’s jammer. Orient maar ook andere merken leunen heel sterk op dit type uurwerk. Terwijl de eenvoudige handopwinder zoveel voordelen biedt.
Prachtig!
Ik denk dat het een uurwerk is die je met de hand op kan winden net zoals bij de Orient Bambino 38mm.
Mocht dat niet zo zijn dan ben ik benieuwd wat dan een handopwinder is.
Gewoonlijk wordt de term ‘handopwinder’ gebruikt als het uurwerk uitsluitend met de hand op te winden is.Mijn Orient 60th anniversary daar een voorbeeld van.
Zoals @HansvR al aangeeft, een uurwerk wat uitsluitend met de hand is op te winden. En bij het gebrek aan een rotor zijn deze uurwerken doorgaans een stuk dunner.
Maar wat me verbaasd is dat je dit nooit eerder bent tegengekomen gezien je al meer dan 4 jaar hier op het forum vertoeft.
Goedemorgen Jeroen,
Ik zei alleen dat je hem met de hand op kan winden en dat het automatisch opgewonden wordt.
Heb niet specifiek gezegd dat het een handopwinder is.
Natuurlijk weet ik ook wel wat een handopwinder is.
Heb zelf een paar maanden geleden de Timex Marlin 34mm aangeschaft wat dan ook een handopwinder is maar klaarblijkelijk een automaat was waar men de rotor heeft verwijderd.
Maar goed, ik wist dan weer niet dat ze doorgaans dunner zijn.
Zal komen dan doordat de rotor verwijderd is.
Fijne zondag en geniet van de zon.
Groeten, Leo
Is dat niet een Orient Star in plaats van een Orient? (Ik weet het; komt uit dezelfde fabriek, maar de kwaliteit is wel anders.)