Orient only (Deel 1)

Mooi horloge en leuk merk Orient. :ok_hand:

1 like

De Kamasu verdient echt een jubilee band! Net dat beetje extra

100% mee eens.
Maar welke is het dan?

Ik heb de “standaard” band, welke prima draagt, maar jij maakt hem zo wel next level!

5 likes

Ik heb hem via Strapcode gehaald, goede kwaliteit banden met solid end links.

2 likes

21 likes

Ik ook een strapcode, de oyster ik vind een jubilee net ff te druk voor mijn versie (zie boven).

Heb zelf de Strapcode bor jubilee en vind 'm prachtig staan op de Kamasu.

1 like

Mee eens. De strapcode bandjes maken hem af.

11 likes

Is dit een mod? Ik ken dit model met zalmroze plaat alleen met andere type wijzers.

1 like

Ik denk die die in het verleden is gemerged met de wijzers van een orient star 597302-70 inderdaad

1 like

Ik de zalmroze vaker gezien met deze wijzers ik betwijfel of dit een fout is of dat er gewoon verschillende batches over de jaren zijn uitgebracht met andere hands. Er zijn ook verschillende kleuren blauw en zilver, en de date windows zijn soms nog wel eens anders (meer ruimte tussen de witte omranding).

1 like

Ik heb tot dus ver alleen de zalmrode met stompe wijzers uit deze serie gezien op de 2hands markt en in een officiële brochure uit die tijd. Maar goed dat was alleen een brochure uit 1 jaar. Kan uiteraard zijn dat in andere jaren de wijzers zijn aangepast.

@Pietervh: Hij lijkt op de WZ0101PF uit 2003, maar bij de jouwe zitten de lume pips te dicht op de indices.

De ref klopt wel degelijk, heb veel van deze modellen gehad en heb er momenteel nog een aantal. Er zitten vaker kleine verschillen in, zo zijn de date windows soms net een tikkie anders. Ook zijn er veel verschillende banden op deze modellen, je hebt ze met microadjustments maar ook zonder en vaak hebben de eerdere modellen het logo niet eens op de band. Voor zover ik weet (schatting) zijn ze geproduceerd tussen 1996 en 2004 met een remake in 2010. Ik heb zelf 3 blauwe waar 1 een totaal andere tint die ik zelf niet meer voorbij heb zien komen in de afgelopen 4 jaar, wellicht productiefout? Het blauw komt overeen met dat van de 38mm modellen maar het is een 34mm. (Paar foto’s waar het verschil in date windows te zien is)

5 likes

Hier is een link naar een oude post van de mijne in dit draadje:

Maar ehhe… de zalmroze van jou heeft ook stompe wijzers. :grin: En geen dophine wijzers. Of hoe ze ook alweer heten.

Dat klopt, maar ik heb de roze wel vaker met dauphine hands gezien. Vandaar dat ik niet denk dat ze geswapped zijn.

2 likes

Thanx. Weer wat geleerd en ik kan dus blijven zoeken naar dit model. Ik had al mijn hoop opgegeven dat hij niet zou bestaan met dauphine wijzers.

20 likes

18 likes

@Wum: Geweldige combi met die leren band :smiling_face_with_three_hearts:

Wij zijn deze serie veel te weinig in dit topic. Erg jammer. Oh ja, wacht: het is ook geen Orient-Star-topic. :wink:

1 like