Orient only (Deel 1)

17 likes

9 likes

Heel mooi de kleur vastgelegd wat ik vrij moeilijk vind bij deze :ok_hand::grinning:

1 like

Dank je. Ben ik helemaal mee eens, kan er bijna geen fatsoenlijke foto van maken.
Maar hier is het ook soort van een beetje gelukt. Beide keren in HDR geschoten.

9 likes

Hier vind ik de wijzerplaat meer richting blauw…Als ik de groene draag zie ik zelf wel vaak de mooie donkergroene plaat :ok_hand::yum:

vandaag heb ik een mooi pakje aangekregen :ok_hand:

deze had ik normaal verleden week vrijdag aan moeten krijgen, maar ik was niet thuis, dus de leverdatum uitgesteld tot vandaag. :smiley:

even snel uitpakken :stuck_out_tongue_winking_eye:

zenuwachtig blij, kennen jullie dat? :rofl:
wel dat was ik even :smiley:

snel even het bandje aanpassen :ok_hand:

en,……. tataa!! :heart_eyes:

zeer blij mee, jongens :star_struck::ok_hand:

dit is dan mijn two piece orient collectie :smile:

26 likes

Topper :wink:

12 likes


Net uitgepakt, vers van de postbode en om gegooid. Past precies geen schakel eruit op zijn grootste stand. Zijn zeker niet zo groot die Japanners.
In 13 dagen hier vanuit Singapore met Singpost en geluk gehad want geen btw invoerrechten.
Ziet er goed uit, tijd zal leren hoe hij bevalt.
Groet Martijn

13 likes

Mooi hoor

1 like


Ray Raven II
Close upje

10 likes

Heeel Fraai! Zie ik het nou goed dat ook de wijzers niet chroom, maar zwart zijn?


Zo te zien ook dat metaalachtig zwart ja

7 likes

Super :+1:

Mede door de prachtige foto’s hier en de aanwezigheid van Orient op mijn shortlist overweeg ik een Orient aan te schaffen… Heb een verkoop gedaan omdat ik na het uitdunnen van m’n collecitie toch merkte dat ik flipper drang kreeg en de collectie toch wel uit iets meer dan 3 mag bestaan :laughing:

Ben er voor mezelf nog niet helemaal over uit of het een Triton of Mako XL wordt. Ik neig iets meer naar de Triton vanwege de power reserve indicator die ik gewoon gaaf vindt op de dial… :sweat_smile:. Daarnaast vind ik hacking en handwinding ook wel een grote plus!
De Mako XL heeft met zijn iets groter formaat en dag en datum functie weer twee plusjes te pakken…

Hebben jullie nog op en of aanmerkingen op beide? Hoe zit het met afwerkingen van beide?
Het zou sowieso mijn eerste Orient gaan worden.

P.s. Is er hier trouwens iemand die van zijn Triton af zou willen, de blauwe versie bedoel ik dan!
Ben me bewust van de Mako XL hier in het blauwe gedeelte overigens, die maakte me aan het twijfelen.

2 likes

heb eigenlijk niets met deze twee modellen, maar als ik zou kiezen zou ik de Mako XL nemen.:ok_hand:
de lay-out van dit klokje spreekt me meer aan dan de andere, enkel door de wijzerzin :+1:
ik ben meer voor dressers, komt mss daardoor :thinking::smiley:
maar ik zou op je eigen gevoel verder gaan, dat is uiteindelijk steeds de beste weg :smiley:

1 like

Klopt, klopt! Vind de wijzers van de Mako er wel machtig mooi uit zien. Als ze in het echt ook zo scherp afgewerkt zijn als op de foto’s te zien is, zou dat ook wel een dikke plus zijn :grin:

1 like

De Power Reserve indicator is in het begin wel tof… totdat je het horloge gewoon begint te dragen. Staat altijd op 40 uur. Ik heb desondanks al enige spijt dat ik m’n Triton verkocht heb. Echt een tophorloge. Niet te vergelijken qua kwaliteit met een Seiko van dezelfde prijsklasse.

2 likes

Betekent dat dat de kwaliteit hoger van Orient is in dezelfde prijsklasse? Of juist lager?

In het geval van de Orient Triton, een pak hoger vergeleken met de Seiko’s die ik gedragen heb. Het gewicht, de afwerking, precisie, saffierglas, …

2 likes

Dat hij altijd op 40 staat is dan wel jammer…
Neig nu ook weer meer naar de Mako XL om als true beater te gebruiken. Vind hem persoonlijk mooier dan de SKX van Seiko. Geeft me meteen ook weer meer budget voor het volgende op de shortlist :joy:

Die Triton volgt vast wel ooit als Orient me goed bevalt.