Orient only (Deel 1)

'k doe nog steeds mee :smile:

7 likes

Of 3 DD op een rij :sunglasses:

16 likes

10 likes

Een van mijn favorieten uit deze serie maar volgens mij niet of nauwelijks meer te vinden

1 like

Veel plezier met de nieuwe aankoop!

1 like

Dat lukt al volop :smile:

15 likes

Vandaar mijn verbazing dat deze recent op HF werd aangeboden.

8 likes

Da’s een mazzeltje dan :slight_smile:

Volgens mij hebben ze een vrij brede bandaanzet, dat vind ik iets minder maar voor de rest echt een super hommage. Doorgaans ben ik daar niet zo van maar er zijn uitzonderingen

1 like

Nice collection :ok_hand:t4:

1 like

Mooi is ie he :sunglasses:

13 likes

Misschien hier even een visje werpen. Zijn er leden die een royal orient bezitten? Zoja wat zijn de impressies. Zit momenteel te kijken naar royal orient we0021eg, maar er is niet veel over te vinden op het net. Ze worden niet meer gemaakt.unnamed
Vind het wel een grappig ding eigenlijk. 35 mm en een zilveren kast. :face_with_hand_over_mouth:

8 likes

Ik ben ook al benieuwd wie ze heeft. Ze worden in ieder geval op de 2dehands markt in Japan met behoorlijk hoge vraagprijzen aangeboden.

1 like

Beetje in de stijl van mijn 60th anniversary, maar die is 40mm.

7 likes

Die zijn ook heel mooi, hoe ben je daar aangekomen en hoe lang geleden? (Ik heb de gewone zilveren star classic, die ik na de zoveelste bandenwissel weer meer gaan appreciëren ben)

1 like

Heb een zoekalert ingesteld. Het zal wel de naald in de hooiberg zijn. Zit heel veel rond te kijken de laatste tijd, heb veel tijd nu en koopdwang haha, maar in mijn budgetklasse ( tot 1500), is er altijd iets mis/ontbreekt er iets). Zoek dan liever lang tot heel lang ipv een impulsaankoop te doen.

Dat zal in 2010 geweest zijn, toen ze werden aangekondigd. Om er eentje te pakken te krijgen moest ik aardig wat moeite doen. Mijn normale route (via de USA) leidde tot niets.

Uiteindelijk via de lokale Orient dealer voor elkaar gekregen. Ik heb overigens alleen de stalen versie. Het horloge staat prachtig op de pols en loopt zeer precies.

9 likes

En ook met zo’n overhemd hè :wink:

8 likes

Mijn ervaring is dat ze op de Japanse 2dehands markt best vaak worden aangeboden. Echter de staat is natuurlijk vaak goed ‘gebruikt’.

1 like

Liefst zo weinig mogelijk gebruikt, ervaring leert dat ik horloges met gebruikssporen niet graag draag. Vandaar geen fan van echte vintage. Hopelijk binnenkort een betaalbare! 🤹

1 like

10 likes