Wat vinden we van het nieuwe Orient RA-AC0K01B model? Lijkt mij de perfecte kruising tussen de Triton en de Kamasu. Dit horloge bundelt het beste van beide modellen. Ik ben serieus aan het twijfelen…
Ik vind de Triton toch iets fraaier. Maar verder wel mooi.
Bevalt ie nog?
Ik vind het goede kwaliteit en absoluut een mooi horloge. Voor mij vooral een zwemhorloge. Ik persoonlijk vind hem toch wat te dik en te groot, ondanks hij klein valt door de korte lugs. Hierdoor krijgt hij wel weinig draagtijd en pak ik hem meer als horloge welke tegen een stoot moet kunnen zegmaar.
Op termijn ga ik hem toch vervangen voor een midsize. Ik ben alleen nog niet eraan uit welke.
Zojuist voor bijna 3 keer over de kop gegaan ten opzichte van de toemalige nieuwprijs: een 2dehandse rode Orient Star Classic.
Wat een bedrag! Maar ja, het is ook een pareltje van een horloge.
Hoe zijn de ervaringen inmiddels met Oriënt Sun and Moon?
Ik overweeg mij er zelf één aan te schaffen (v3) maar vraag mij af of, gezien de zeer voordelige prijs en toch zeer mooie complications, er ergens merkbaar issues zijn om de prijs te drukken bij de productie?
@JLF Ik heb hem ondertussen al meer dan een jaar niet meer. Maar wat ik me zo kan herinneren had ie geen quikset wat ik erg vervelend vond. Verder voor het geld wel een degelijk horloge.
Bedankt voor de (zéér) snelle feedback!
De afmetingen (42mm diameter en 14mm hoogte) schrikken mij een beetje af, maar ik lees regelmatig online dat hij kleiner ‘draagt’ dan zijn afmetingen doen vermoeden?
De blauwe versie heeft wel een waanzinnig mooie dial, naar alle waarschijnlijkheid zal ik mij toch niet in kunnen houden dus…
Ik heb zelf niet al te grote polsen en vond hem qua formaat eigenlijk prima. draagt kleiner dan sommige ander 42 mm horloge’s die ik heb.
Geluk gewenst bij de zoektocht
100% better look.
Kan allebei prima!