Orient only (Deel 1)

13 likes

Is dit een Curator 1 of 2?

Dit is volgens mij een ‘1’ (ref ffd0j003b0).

1 like

12 likes

Mooi! Welk model is dit?

Dat is de FEV0U003DH!

1 like

Rommelmarkt score " alleen nieuw glaasje"…
Dan “Niet te leveren”, dus in de beruchte lade :grimacing:
Twee maanden later toch maar schuren/polijsten (avonden :relieved:) en alsnog een fijne beater :stuck_out_tongue_winking_eye:

13 likes

Als je mij vraagt is de rode het mooist!

19 likes

Mooi hoor, heb ze ook alle twee.
De groene knalt ook wel mooi in het zonlicht hoor, maar de rode is inderdaad gewoon altijd prachtig.

1 like

Woow je hebt ze nu al beide, erg mooi zijn ze!

1 like

Grappig. Ik heb ze in andere volgorde gekocht. Eerst groen en daarna rood.
Maar heel mooi hoe verschillend de horloges zijn onder verschillende lichtomstandigheden!
Super klokjes! (Jaja, ik weet het, klokken hangen aan de muur)

1 like

Prachtig duo! De rode is wel wat unieker, maar samen helemaal top!

1 like

15 likes

Wat is dit toch een topper, de OSD!

5 likes

Gave set zo! Alleen de witte nog :smiley:

Ik kwam niet verder dan 4 een paar jaar geleden. Nadat ik ze heb weggedaan kwam ik een gele tegen :sweat_smile:

Op moment alleen nog een zwarte Mako II in bezit.

12 likes

Er is bij mijn beste weten nooit een witte Mako 1ste generatie geweest. Wel mooi :slight_smile:

1 like

Weliswaar met de ‘USA’ dial maar het is wel een Mako I.

8 likes

Mako 1st gen had de getallen 6, 9 en 12 op de dial, niet streepjes. Ach ja, detail :slight_smile:

5 likes

1st gen heeft de extra kroon op 2uur. Er zijn meerdere typen dials gemaakt waaronder de USA dial met andere uurmarkers. Maar hij wijkt wel wat af van de andere inderdaad.

1 like

Ja, het waren (onbelangrijke) details. Uurwerk was ook hetzelfde. Ik meen dat de officiële benaming van het nieuwere model, dus die zonder cijfers op de dial, “Mako USA II” was. Dat zie ik althans terug in oude reviews.

Toen dat model uitkwam kon ik geen reden bedenken om ook in die serie te stappen. Later wel een aantal andere modellen aangeschaft, geen van allen duikers, maar meer ‘dressy’.