Orient only (Deel 1)

Dank je - tijdje aan gezeten alles bij elkaar, maar als er geen alternatief is…had al de volgende Oriënt voor een zelfde behandeling gepland, maar deze mooie bruine bleek vandaag helaas niet te repareren :worried:

3 likes

Idd mooie kleur wijzerplaat en helemaal mooi horloge. Men heeft altijd moeite met het logo van Orient, maar die mening deel ik niet. Ik vind het prima. Zeker op zo 'n verder rustig vormgegeven horloge.

Hoe heb je dat polijsten zo mooi gedaan?

2 likes

@andrepost Ik ben weer groen vandaag🙂

En de volgende Orient is alweer onderweg😁

14 likes

Helemaal mee eens - hoewel het logo me op sommige nieuwere modellen ook tegenstaat :thinking:

Avondenlang met de hand schuren, één richting met steeds ouder schuurpapier :stuck_out_tongue_winking_eye: en dan weer avonden aaneen trachten de ontstane overlangse krasjes weg te polijsten met zilverpoets.
Het geluid van machines vind ik te irritant, en 't is voor mij ook geen streven naar ‘als nieuw’, gewoon opknappen naar functioneel.
Sommige glaasjes zijn wel echt vreselijk, nu met een Jacob Jensen bezig - is echt keihard en randje geduld grens :relieved:

1 like

Ook een hele mooie :+1:

Via @Dao in contact gekomen met @ahmed.yousuf.abdullah en daar een originele blauwe plaat besteld voor mijn Orient daydate.
The both of you many thanks :+1:t4::+1:t4:, now my orient Looks Superb…

19 likes

Erg mooie combinatie :ok_hand:t4:

1 like

Cool!! :+1:t2:
Gaaf dat het is gelukt, ziet er geweldig uit. Ook wijzers gevonden zie ik. :+1:t2:
Veel plezier ervan, zullen veel mensen jaloers op zijn

4 likes

Was toch een spannend karweitje,maar het is zeer goed gelukt gelukkig.
Wijzers passen perfect, bedankt daarvoor nog :+1:t4:

1 like

Best wel, Orient is een mooi merk en dit fluted model een “guilty pleasure”

2 likes

beetje spelen met de smartphone :laughing:

15 likes

Mooie foto’s Ludo!!!

Mooi horloge trouwens!!:joy:

1 like

Heel mooi Ludo. Fraai toch hoe die wijzerplaten van Orient leven. Sunburst/kleurenspel echt geweldig. En dan vertelt de foto altijd het halve verhaal.

1 like

Orient King Diver vandaag binnen gekomen.
Ook hier prachtige steeds veranderende wijzerplaat.

Horloge is ‘groener’ dan de groene Kamasu (mako III). Ook een stukje groter en het hele horloge/band voelt (nog) meer solide.

10 likes

13 likes

16 likes

Pfffff wat een gaaf horloge zeg’

1 like

Dank je, het is toch de minst populaire variant op basis van de foto’s die ik voorbij zie komen.

Ik ben die om een of andere reden nooit tegengekomen. Ik heb wel wat met bi-tone.

1 like

Er is ook een limited blauw/gouden variant, geloof niet dat ik die hier op het forum al gezien heb.

2 likes