Orient only (Deel 1)

Mijn eerste post hier met mijn nieuwe Orient Star met echte maanfase, ben hier super blij mee!

17 likes

Prachtig! Heb ook een maanfase (niet Oriënt) en blijft fascinerend. Veel draagplezier!

1 like

Nou, dat intro kon niet beter. :slight_smile:

Ik zag hem ( RE-AY0006A ) donderdag staan bij seriouswatches en was meteen verkocht.

Nog steeds te twijfelen of ik een jubilee of een retro leren band ga kopen voor mijn zwarte ray 2. Ik zit te denken aan zo’n leren band. Iemand ervaring met dit soort banden met die dwarsstaande ‘touwtjes’ op een ray 2? Zou het vet staan?
image

2 likes

Poeh,

Lastige vraag.
Persoonlijk vind ik een stalen band gaver.

De kleur van die leren band vind ik supergaaf. Het stikwerk dan niet maar ook dat is een kwestie van smaak!

Gewoon lekker proberen!

2 likes

Wellicht dat ik het bandje net wat donkerder doe. Het brengt me echt in bepaalde sferen van Rolex GMT master pepsi bezel met zo’n leren band. Dat vind ik echt heel mooi. Wellicht voor sommigen een onzinnige vergelijking.

2 likes

Ikzelf heb een lichte bruine, suede band op mijn duiker gedragen, vond ik stiekem erg lekker:

5 likes

Zeer mooi!

2 likes

Orient Star WZ0011ER …

19 likes

Als Orient Star liefhebber moet ik zeggen dat je Star een beauty is.

Proficiat en veel plezier ermee.

2 likes

x-post.

17 likes

Een echte zomer klatser. :+1:

2 likes

Gele Mako, nog niet eerder gezien, leuk!

2 likes

2014 limited edition, 90 stuks, via Orient USA. Ik had voor de aanschaf van speciale modellen bij een bedrijfje een fake USA adres aangemaakt, want ze leverden niet aan andere landen. Tegen een kleine vergoeding regelde het bedrijfje de verzending naar NL.

Het was altijd weer spannend, maar het ging altijd goed. Met deze gele was de verzameling Mako’s compleet.

Ik had trouwens weinig hoop om er eentje te kunnen scoren, maar het ging helemaal niet hard. Ik vermoedde dat dit zo was omdat geel behoorlijk ‘in your face’ was, maar dat klopte niet. Ze kwamen beschikbaar rond 03:00 lokale tijd. De meeste Amerikanen lagen op één oor, maar ik was wakker. Een paar uur later waren ze weg.

8 likes

Mooi verhaal!

1 like

Heb je toevallig nog meer exotische Mako’s en/of Ray’s om me de ogen mee uit te steken?

2 likes

Niet echt denk ik. Ik heb de Mako’s in zwart, blauw, blauw/pepsi, oranje en geel.

2 likes

10 likes

Ik wel, het geeft voor mij echt een retro gevoel en iets meer dimensie.

1 like