hij is lekker oranje idd. Daar heb je een hoop mooie gelegenheden voor om het horloge te dragen.
Gaaf, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Met je UV lamp aan het spelen?
Zo lijkt het hè.
In een magazijn genomen met het licht uit maar wel van die blauwe “vliegenlampen” aan het plafond.
Heel mooi
Het was best wel veel geld voor een horloge wat je nog met de hand op moet winden, maar ach, soms moet je eens even gek doen.
Ach dat denk ik ook als ik een Omega Speedmaster zie (die ik overigens in de klassieke uitvoering heel mooi vind). Dus alles is relatief
Wow, wat mooi. Is het een NA?
Schitterend!!!
Nee, ik heb deze limited edition besteld op het moment dat ik lucht kreeg van deze uitgave. Wat mij naast het uiterlijk extra aantrok is dat het geen automaat is Er zijn bar weinig Orients in omloop met caliber 48N40.
(foto van internet, bron WUS)
Er bestaat ook een gouden versie van, maar die waren allemaal al gereserveerd voordat ik met mijn ogen kon knipperen.
Wat gaaf zeg! Ik heb de ‘gewone’ (automaat) gehad, maar dit is wel even een stukje bijzonderder.
Hoe verhoudt dit uurwerk zich tot de 40N52 automaat? Hebben ze puur de rotor eraf gesloopt, of nog iets bijzonders mee gedaan?
Gisteren een nieuw bandje binnengekregen voor de Kamasu. De nato stond 'm goed, maar ik vind rubber fijner voor een (zomer)beater omdat het niet hoeft te drogen als het nat wordt.
Gisteren was hij nog plat.
Inmiddels heb ik de TPU band de heetwater-behandeling gegeven om hem beter om mijn pols te laten vormen.
Nee, het is een op zichzelf staand uurwerk, dat volgens zeggen afgeleid is van caliber 48C40. Laatstgenoemde had alleen tijd + power reserve; bij de 48N40 is daar ook een datumcomplicatie aan toegevoegd.
Er is verder weinig informatie over, Orient doet vrijwel exclusief automaten. Ik vermoed dat ze voor het 60-jarige bestaan wilden teruggaan naar de tijd van weleer, toen automaten zeldzamer waren.
Niks ‘gewoons’ aan… bizar mooie horloges in die serie.
Heel tof, zo’n horloge is eigenlijk veel passender als handopwinder vind ik
Wat doe je er dan mee, laat je hem “weken” ofzo ?
Ziet er goed uit!
Deze TPU banden van Cheapest Nato Straps zijn fijn en goedkoop, maar erg stug. Het materiaal is hetzelfde als bijvoorbeeld dat van de originele Seiko SKX ‘rubber’ banden.
Ik doe de band (los van het horloge ) in een koffiemok zodat 'ie een ronde vorm krijgt.
Plaatje van internet.
Dan giet ik de mok vol water wat net van de kook af is. Na 10 minuutjes gooi ik het warme water eruit en doe ik er ijskoud water in, voor een minuut of 2. Daarna droog ik de boel af.
En voila, een mooi gevormde band:
Het materiaal is nog net zo stug, maar nu wel meer gevormd naar mijn pols waardoor het comfortabeler draagt.
Dit werkt volgens mij alleen voor hardere kunststof banden, niet voor siliconen, natuurrubber of FKM.
Goeie tip