Orient only (Deel 1)

Bambino mark IV

14 likes

Excuses voor de stofjes, een Indrukwekkende duiker de OSD, built to last!

13 likes

Bambino Mark IV met de grijze wijzerplaat.

14 likes

Zo mooi…

1 like

Thx Hans. Die Bambino’s zijn een :dart: van Orient.

Gisteren kwam mijn eerste echte mechanische horloge toe, een Orient Commuter, aangekocht bij Perfuwatch via Chrono24.

Na een dag dragen mijn eerste bevindingen: het horloge draagt zeer fijn. Het leren bandje is nog wat stijf, maar dat zal wel beteren na verloop van tijd, veronderstel ik.

Ik ben onder de indruk van de afwerking van het horloge. Mooie wijzerplaat met een licht sunburst effect en de combinatie van die goudkleurige accenten met de groene achtergrond kan ik wel smaken.

Het glow-in-the-dark effect is fenomenaal voor een horloge in deze prijscategorie: afgelopen nacht om half 1 wat beschenen met het lampje van mijn gsm voor het slapengaan en bij het ontwaken om half 7 was het nog steeds goed leesbaar. Erg fijn.

Na 28 uur gebruik had ik een afwijking van -10 seconden op de atoomklok waar ik het mee gelijk gezet had na ontvangst. Daar kan ik goed mee leven.

Hieronder enkele foto’s van het eerste horloge uit mijn collectie:

18 likes

Als één schaap over de dam is… :wink:

De Japanse merken weten mensen wel goed te strikken met hun automaten geloof ik.

2 likes

Ik had vorig jaar al een Orient Bambino gekocht voor mijn schoonbroer, die ook een liefhebber is van horloges. Had die anders waarschijnlijk voor mezelf gekocht als eerste horloge, als ik hem niet cadeau gedaan had. Het is nu deze geworden en ik heb daar absoluut geen spijt van. Die Japanse merken leveren mooie en betrouwbare horloges aan een schappelijke prijs. Je zou voor minder gestrikt worden. :wink:

3 likes

De Commuter en de Bambino zijn leuke en goede horloges. Over Orient ben ik sowieso heel tevreden.

Veel plezier ermee @Kabriolet!

1 like

Dank je wel. Dat zal wel lukken.

1 like

Heb je een linkje voor deze? :slight_smile:

1 like

Da’s een deftige, Karel! En van een goeie leverancier, Perfuwatch. daar heb ik ook al een paar horloges vandaan. Goeie prijs en snelle levering!

1 like

Zelfde merk en leverancier …

7 likes

Ja, een absolute aanrader. Ik zou er niet aan twijfelen om er opnieuw bij te gaan kopen in de toekomst. Goedkoopste prijs die ik voor die commuter gevonden heb binnen Europa en de (verzekerde) verzendingskosten waren daar dan ook nog eens bij inbegrepen. Zeer tevreden van. Heb er nog enkele van hen op mijn verlanglijstje staan, maar eerst toch even wat tijd tussen laten. Wil mijn vrouw niet meteen de gordijnen in jagen. :wink:

1 like

Ook een mooi horloge dit.

En als laatste de blauwe Bambino versie IV

12 likes

De band is goed, de sluiting iets minder, daar bestelde ik een andere voor

Groeten.

5 likes

19 likes

En deze ook via Perfuwatch gekocht:

10 likes

Ook ik heb mijn Orient maar weer eens tevoorschijn gehaald voor vandaag.

14 likes