Orient only

Ik zit toch een beetje te denken aan die kleur die Candide op zijn Lord Marvel had. HIj vindt het vast niet erg dat ik zijn foto even laat zien:

grijze strap

4 likes

Een zonnetje op deze herfstdag

7 likes

Hoe is de lume van het horloge en hoe is de bracelt? Zit te gluren naar de panda versie van dit model.

De lume? Goeie vraag. Ik ben een leek op lumegebied. (Daar is weer een zin die ik nooit eerder in mijn leven heb uitgesprokenā€¦)
Dan maar effe de bezemkast in.

IMG_4048

En de braceletā€¦ hoe beoordeel je dat? Hij zit lekker. Gaat het om de sluiting? Of mag hij niet rammelen of zo? Ik heb aanwijzingen nodig.

1 like

WĆ©Ć©r zoā€™n leuke band. Misschien moet ik me toch eens aan natoā€™s wagen. Vereist zeker weer een aparte manier van erop zettenā€¦

Nee, Nato plaatsen is niet moeilijk. Lijkt wel wat gedoe, maar gaat bijzonder snel.

Hier zie je drie mogelijkheden.

De eerste is de meest gebruikte, waarbij je de hardware ziet.
De tweede is net omgekeerd, en is eigenlijk enkel een alternatief om de tekening op de Nato omgekeerd te plaatsen.
De derde is handig als je de hardware wilt verbergen aan de onderkant van je pols. Dit is mijn favoriete methode, zoals gebruikt bij de bovenstaande Orient.
En er is een vierde mogelijkheid : de derde maar net omgekeerd. Ook hier om de tekening op de Nato omgekeerd te plaatsen.

Ik verduidelijk met twee fotoā€™s. Als je de ā€œBANG!ā€ niet op zijn kop wil lezen, dan plaats je de Nato in omgekeerde richting.

Er zijn vast nog andere methodes.

2 likes

Ja omtrent het rammelen, heb zelf een raven ray 2 die heeft een rammel band

Als je met je pols schudt dan rammelt hij wel wat.

Belangrijkste criterium van een band, wat voor band ook, is dat ie lekker zit. Sommigen vervloeken rammelbanden (minder solide en vaak wat goedkopere stalen banden) maar die zitten vaak wel lekker :wink:

Trouwens veel vintage horloges op staal hebben een rammelband, zelfs bij de duurdere merken.

Ik heb echt nog helemaal nooit gelet op het geluid van een band. Boeit me ook helemaal niet, als ie maar lekker zit. En lume vind ik ook niet interessant. Dat scheelt een stuk als je een horloge wilt kopen :grin:

1 like

Rammel slaat niet alleen op het geluid maar ook op de constructie (schakels van gevouwen staal bijvoorbeeld)

6 likes

Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd :sunglasses:

In een Fiat 500 kom je net zo ver als een Mercedes que km als die beide motorisch goed zijn onderhouden :heart_eyes:


12 likes

Ik zit er over te denken om een nieuw (saffier)glas en een andere bezel op mijn mako 2 te zetten. Heeft iemand ervaring met dit model modificeren?

2 likes

Saffierglas heb ik toendertijd online gekocht en ik heb een horlogemaker gevraagd het erin te zetten.

Deze mag de collectie verlaten

2 likes

Nice! Speelt zo te zien mooi met het licht :ok_hand:

1 like

thumbnail_set0p003w0_20

Vandaag deze online gekocht, nieuw in de doos voor 143,- Euro.
:slight_smile:

9 likes

Hij komt me bekend voor. Oh wacht :grin::

7 likes

Crystal time heeft een saffier dat er in kan Zie hier en yobokies heeft een bezel naar mijn weten. Zit heel erg te twijfelen voor mijn raven 2. Het is verkopen of modificeren. Zijn wel leuke mods te vinden op het wereld wijde web