Orient only

Welke band is dat, @Charl?

Tsja, ik mag ook mee doen. :slight_smile: Mijn eerste Oriënt.

Ik moest het gewoon proberen, zo’n “foute” klok. Althans met de bijbehorende jubilee band. Zo, op leer, tsja. Helemaal niet onaardig.

Al ben ik wel eerlijk verrast door de afwerking en kwaliteitsbeleving. :ok_hand:

Toch geloof ik dat de R… variant én goudkleur het voor mij niet wordt. Ik ben er nog niet helemaal uit.

De subtiele sunburst in het avondzonnetje in combinatie met de indices en eruit springende secondenwijzer…

Dit is voor mij echt too much :smile: :

7 likes

Mag mijn kant op voor een vriendenprijsje :nerd_face:

Met veel honing, melk, soep en steak kom je er wel. :muscle:

Aan de Orient zal het niet liggen.

1 like

:joy::joy::joy:

Ik ken best veel Orient modellen maar deze nog niet.
Een mechanisch horloge met een lampje. Model uit 1964 waarvan dit een reissue is.

1 like

Mooi horloge! :+1: Heb ook met de gedachte gespeeld om deze aan te schaffen bij seriouswatches. Uiteindelijk toch maar gespaard voor een hoger segment. Maar deze baby saturation diver blijft op de radar.

Good old “Somes Orienstar”

8 likes

Dit draadje heb ik al heel lang niet gezien. Inmiddels heb ik er twee.
Ooit de blauwe Mako XL gehad en weggedaan. Altijd spijt van gehad.
Sinds vorig jaar heb ik weer een Mako XL. Een zwarte.

En ook deed zich afgelopen jaar de mogelijkheid voor om de Saturation Diver aan te schaffen. Dit is één van de beste en mooiste divers ooit gehad. Ik blijf hem heerlijk vinden, alles klopt aan dit ding.

11 likes

Volgens mij staat ie in het enige (Japanse) boekje dat er over Orient is verschenen

Mooie horloges die Orient Stars (dressers), alleen valt het me op dat de wijzers nogal kort zijn, vooral de secondewijzer. Is dit gebruikelijk bij Japanse horloges, bij de Casio Oceanus viel dit me ook al op.


Voor de mensen die het nog niet wisten :

8 likes

11 likes


4 likes

Veel mooie exemplaren te zien in dit topic. Hier is mijn Orient Ray II op een bruine lederen band.

12 likes

16 likes

Gewoon weer eens wat anders

7 likes

Erg mooie daydate.

8 likes

Geen idee of je ‘m nog hebt maar een band met taper (20-16mm) zou kunnen helpen :+1:

1 like

Bedankt voor het meedenken. Top :+1:
Helaas kon ik er niet aan wennen… Jammer, want het is een plaatje.
Nu is @anon50762135 te trotse eigenaar. Heb hem geruild tegen zijn Archimede. Een horloge dat ik overigens steeds meer begin te waarderen.

2 likes