Orient only

1 like

Crosspost :blush:

5 likes

Ging niet over deze😂

1 like

Bedankt, maar de Triton/Neptune heb ik al. Ik had het over de Standard Date WZ0011DV van @Diederik.:grin:

2 likes

Misschien hier ?

1 like

Ben zelf op zoek naar deze trio.

4 likes

Wie niet? :grinning: Ik ook, wat betreft de zwarte.

Helaas, uitverkocht.

13 likes

Een van de beste duikers, de saturation.

15 likes

Gewoon lekker doorzichtig. :sunglasses:
Orient rally.

6 likes

Eentje uit de oude doos; een Mako met de band van een Raven. Blijkt dat ik die band nog steeds heb (horloges zijn al lang weg). Mocht iemand belangstelling hebben, de band mag voor een zacht prijsje weg.

5 likes

Deze re-editions komen er aan, het zijn LE’s :+1:

Extra info:
Release: 19 maart
Aantallen: 1000, 500, 500 en 1000
Maten: 43,8mm, 50mm lug2lug, 14mm dik
Uurwerk: F6922

5 likes

Een korte update over mijn orient :trident: Triton/neptune. Ik kan eigenlijk alleen vergelijken met een skx. Mijn ervaringen zijn in vergelijking met de skx als volgt:

  1. Super nauwkeurig. Misschien 1/2 sec +dag (geluk gehad??)
  2. Uitgelijnde bezel/insert/chapterring
  3. Mooie wijzerplaat met chroom details
  4. Mooie caseback (ook al zie je hem niet vaak)
  5. Geborstelde wijzers met heel goede lume.
  6. Af fabriek al saffier dus geen gedoe om je nieuwe horloge gelijk open te breken en dit te vervangen.
  7. Mooie gesigneerde kroon (en nee die wobbeligheid waar op vele reviews naar wordt gewezen is onzin. Ja hij lijkt wat slap maar dat is het kogelgewricht in de kroon ter bescherming van horloge)
  8. Had ik al gezegd nauwkeurig??
  9. De band is gewoon goed en draagt fijn. Sollid end links (voor diegene die daar op letten). Duikers extensie (gebruik ik waarschijnlijk nooit)
  10. Bezel draait netjes en lijkt steviger als bij skx. Moet wel zeggen dat hij natuurlijk nog niet veel zand/vuil heeft gezien. Bij de skx heb ik wel redelijk vaak de veer en o-ring moeten vervangen van de bezel.
  11. Geboorde lugs. Makkelijk om snel bandje er op te zetten.

Wat kan er beter??
1.Ik zou de clasp van de OSD er wel op willen. Puur om bij warme dagen een klikje meer ruimte te hebben op de band.
2. Het logo had van mij wel 3D mogen zijn zoals op Mako volgens mij. Maakt het wat exclusiever dan de geprinte versie.
3. Dag complicatie mis ik beetje maar went wel.

Zeker punt 8 en 2 kan Seiko skx of andere Seiko in deze klasse niet aan tippen. En laten we eerlijk zijn, de juiste tijd aangeven, is wel belangrijk. Horloge voelt ook gewoon goed en solide. En ik heb een zelf gepimpte (saffier/bezel) skx007 (reparatie binnenwerk en nieuwe wijzers laten doen). Maar eigenlijk ben ik wel klaar met dat prutsen en zo aan een skx. Deze neptune/Triton is gewoon klaar als hij uit de doos komt.

15 likes

21 likes

Bedankt dat je ervaring hebt opgeschreven hier. Ik had het eigenlijk niet anders verwacht. Hoe meer ik in aanraking kom met Orient, des te meer ik vind dat het een zeer ondergewaardeerd merk is.

Het enige dat ik nog steeds niet snap, is het volgende:

Ik snap wel dat saffier de voorkeur heeft. Ook voor mij. Maar ik heb helemaal geen slechte ervaring met ander hard mineralen glaasjes. Het is niet dat je continue langs muren of ijzer tafelpunten je horloges aan het verminken ben of wel soms?

1 like

Nee dat klopt maar saffier blijft toch wel mijn voorkeur hebben. Op het hardlex kwamen er toch wel sneller wat krasjes op. En ik vind saffier tov hardlex of ander mineraal glas toch wel een aanzienlijke update. En ik denk dat meerdere hier zo over denken (wereldwijd) gezien de vele bedrijven die deze upgrade voor bijna alle seikos aanbieden.

En ik vind een duikhorloge deze eigenschap wel in zich zou mogen hebben. Ik gebruik mijn horloge dagelijks, ook tijdens klussen en snorkelen in buitenland. Mineraal glas voor een net dress horloge of zo heb ik dan weer minder problemen mee.

1 like

Daar heb je wel een goed punt. Een duiker moet inderdaad tegen een stootje kunnen.

1 like

Als mijn collectie van 12 Orients als maatstaf zou dienen, dan voldoet de jouwe aan de maatstaf. Er zullen vast wel uitzonderingen zijn, maar ze zijn inderdaad zeer nauwkeurig.

1 like

Is het niet zo dat hardlex beter bestand is tegen harde schokken dan saffier.
Ik bedoel dus dat saffier sneller zou barsten.
Alleen is saffier wel harder en dus krasbestendiger.

2 likes