Orient Ray de ervaringen

Ik heb hem nu een dikke week en moet zeggen dat hij zeer goed bevalt. De maat is perfect zo een 42mm. Ik heb ook verschillende Makos gehad maar ik vond de cijfers op de dial toch niet echt bij een duiker passen. Deze indices zijn opgelegd en de lume is geweldig. Ook zijn de wijzers wat sportiever als bij de oude Mako.

De band heeft kleine gepolijste stukjes en is van een goede kwaliteit. Er zit een beetje speling in de clasp en het is dus even goed passen want als ik hem er scheef op druk zit hij ook vast en is hij moeilijk weer los te krijgen. De dubbele veiligheidssluiting werkt zeer goed.

Het logo is mooi in de clasp gestanst.
Door het glimmende deel van de schakel krijgt het horloge een andere uitstraling dan een standaard Oyster band. Het geeft hem iets meer karakter en het zorgt ook voor een eigen gezicht.

Ik ben zeer te spreken over dit Nieuwe model van Orient. Het zal net als de eerste Mako een klassieker worden. Waneer je van duikers en automaten houdt dan is dit een horloge wat niet in je verzameling mag ontbreken.

Het mooiste van het horloge is natuurlijk de blauwe plaat waar je echt van kunt genieten als er een mooi zonnetje op schijnt.

Het is echt een aanrader. Een manufactuur uurwerk voor die prijs is toch erg apart. Deze kan een hoort naast andere klassiekers te liggen zoals een Seiko Mpnster en de Seiko SKX007. Ik heb glezen dat de lume van de Orient beter is als die van de SKX007. Dat kan ik morgen gaan testen want er ligt er één klaar op het postkantoor. :smiley:
Voor mensen die twijfelen over de Orient Ray zeg ik: “Kopen want je krijgt er geen spijt van.”

Mooie klok!

Bandje lijkt sterk op die van een SEIKO Sumo.

Veel draagplezier!

Groet,

Willem

Mooi horloge, ik begin nu wel te twijfelen.:S Misschien moet de volgende nieuwe aankoop toch eens een Orient worden ipv een Seiko.
Veel plezier met je mooie aanwinst (tu).

Mvrgr, Andre

Hoe verhoudt deze zonnestraal zich tov de Seiko 007?

Ik kon het niet laten en heb er ook een gekocht. Tja… al dat Orient geweld hier ook de laatste tijdX(.
En ik moet zeggen: hij voelt goed aan, degelijke klok, goedlopend uurwerk, zoals het er nu uitziet geen miskoop. Zelfs mijn vrouw vind 'm mooi en dat wil toch wel wat zeggen!!! Ik heb er een met een duikersband, maar de nato is al onderweg. Dus tzt weer fototjes kijken hoor:D

Gefeliciteerd, top aanwinst:~
Maar waar heb je deze nu vandaan?

Grt. René

Leuk om te lezen,

mooie klok.
Mede door de enthousiaste reviews hier wordt mijn Ray vanmiddag bezorgd :wink:

@hharry Ik zou geen keuze kunnen maken tussen de SKX007 en de Ray. Het zijn allebei icoontjes. Daarom horen ze ook beide in de collectie. Hier is iemand die een poging heeft gewaagd ze te vergelijken. http://forums.watchuseek.com/f74/affordable-fun-seiko-skx007-orient-ray-side-side-pics-614973.html

@r.obelink. IK heb hem bij Creationwatches.com bsteld maar gezien de huidige drama koers met de euro kun je hem denk ik het beste in Nederland bestellen. Hier bijvoorbeeld. http://www.automaticwatch.eu/index.php?action=home&lang=NL

Ik heb m bij automaticwatches.eu gekocht. Prima toko een echte aanrader(tu)

Okay, thanks…

Grt. René

bedankt voor de leuke review (tu)

Heb zelf de voorloper, de Mako, en het is één van mijn favoriete klokjes. Dat je de wijzers sportiever vind dan die van de Mako ben ik het niet mee eens. Of dit ook een klassieker wordt is nog afwachten, hij lijkt op de Mako maar er zijn toch vele verschillen. Dat is al een hele prestatie en het is een mooi horloge! (tu) Bedankt voor je review!

Alweer een sluiting op een Orient die scheef sluit? De Mako XL die ik heb overgenomen van je heeft dat ook. Op zich geen probleem zolang je maar beseft dat je niet door moet gaan drukken wanneer je hem niet voelt inklikken.

Ik vind de gepolijste stukjes in de band minder geslaagd. Voor de rest overigens een prima klok. Hij is kleiner dan de XL dus ik laat hem aan mij voorbij gaan maar als hij wat groter was moest hij er zeker van komen!

Mijn beste,

Een plausibele beoordeling, mooie foto’s en een horloge dat “Gold value at Silver price” biedt,
maakt van jou een gelukkig man!!

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze eigenzinnige tijdgenoot.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

dreski Schreef:

Door het glimmende deel van de schakel krijgt het
horloge een andere uitstraling dan een standaard
Oyster band. Het geeft hem iets meer karakter en
het zorgt ook voor een eigen gezicht.

Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb bij dit soort banden een Speedmaster associatie. Nogmaals, zal wel aan mij liggen. Ik zie ook schapen en konijntjes in wolken :wink:

@dreski
De kast van de Seiko heeft deels geborstelde en deels gepolijste delen wat me een gevoel van detail en kwaliteit geeft.Heeft de Rat ook zo’n mooie kast?

Rat? Leuke tekstinvoer van mijn ZuidKoreaanse telefoon .

Heb hem nu pas een dag(zwart met metalen band), maar kan beamen wat Dreski zegt.
zeker voor dit geld een topper.

hharry Schreef:

@dreski
De kast van de Seiko heeft deels geborstelde en
deels gepolijste delen wat me een gevoel van
detail en kwaliteit geeft.Heeft de Rat ook zo’n
mooie kast?

Nee de kast is volledig gepolijst.

dreski Schreef:

hharry Schreef:


@dreski
De kast van de Seiko heeft deels geborstelde en
deels gepolijste delen wat me een gevoel van
detail en kwaliteit geeft.Heeft de Rat ook zo’n
mooie kast?

Nee de kast is volledig gepolijst.

O nee ik keek niet goed. De zijkant is gepolijst en de lugs en bovenkant daarvan zijn geborsteld.