Ik ben van plan een SKX009 te bestellen en de nieuwe Orient Ray II. Op leer lijkt het me een goede combinatie. Online zie ik de horloge alleen met een zwarte wijzerplaat. Met een blauwe wijzerplaat vind ik mooier.
Heeft iemand enig idee of deze bestaat? Of misschien binnen een paar maanden wel beschikbaar is?
Er zit een nieuw eigen uurwerk in de nieuwe met hacking dat wel met de hand opwindbaar is (in tegenstelling tot het kaliber in de originele Ray). Uiterlijk is er inderdaad weinig verschil te zien
Het grootste uiterlijke verschil is dat de extra schroefknop op half 2 is verdwenen. De dag is nu via de kroon in te stellen, denk dat velen dat wel waarderen.
Dit zou je beter de echte opvolger van de Mako kunnen noemen, i.p.v. de eerste serie Ray. Bijna exact gelijk aan de Mako, op de eerder genoemde extra schroefknop na. Ik vind deze zeer fraai.
Klopt, ik reageerde op @Johan_br die al opmerkte dat de “blauwe Ray” op Orientuhren.de meer een Mako lijkt.
Hetzelfde model staat bij Seriouswatches dus als Mako II. Ik denk dus dat Orientuhren.de de verkeerde naam bij de nieuwe Mako heeft gezet.
De nieuwe blauwe Ray die jij zoekt hebben ze nog niet, ik denk dat je nog even geduld moet hebben.