Orient Ray. Wat vinden we ervan?

Velen zijn natuurlijk bekend met de Orient Mako. Een topduiker met een zeer goede prijs kwalitiet verhouding en manufactuur uurwerk.

Ik heb hem zelf ook gehad en het is een heerlijk klokje. Ik vond echter dat hij net niet die duikuitstraling had. Ik vond de nummers meer bij een military horloge passen. Toen kwam de MAko XL. Deze is prachtig en heeft alleen indices.

Nadeel voor mij was het formaat. Toch iets te groot voor mijn pols.
Nu hebben ze in mijn ogen echter het perfecte ontwerp te pakken met de nieuwe Orient Ray. De blauwe versie staat op één van mijn nieuwe aanschaflijst en gaat er zeker komen. Hier een mooie impressie. Wat vinden jullie?
[video]http://www.youtube.com/watch?v=XvRa5F4IFU0[/video]

Best of both worlds zou ik zeggen (tu)

Behalve de cijfers lijkt hij erg op de mako. De bezelzinlay is wel verbeterd. Dit lijkt meer op een duiker inderdaad. Niet twijfelen, gewoon doen. Als de mako beviel zal deze dat ook doen. Maat is hetzelfde dacht ik.

Mooie klok! De band vind ik wat minder met die blingschakels ertussen.
Toch geef ik de voorkeur aan mijn (jouw ex) MakoXL.

Mooie klok. Mooie kleuren ook, dat blauw staat mooi bij staal.

Enig minpuntje vind ik de witte datum/dag-schijf. Waarom niet ook blauw?
Zou 'm denk ik nog mooier vinden zonder datum, gewoon een grote blauwe wijzerplaat.

Wel mooi. De Mako xl geniet echter mijn voorkeur vanwege de maat.
Zo zie je maar. Voor elk wat wils, dus, ik zeg "doen"
Gr,
L.R.

Ziet er goed uit (Dat filmpje is trouwens een ander model). Maar te groot voor mijn smaak. De Mako is mijn perfecte maat.

Ik kan Orient nou echt waarderen:~. En die blue Ray gaat ook op mijn wishlist!!!
Bedankt Dreski:}

Rolo Schreef:

Ziet er goed uit (Dat filmpje is trouwens een
ander model). Maar te groot voor mijn smaak. De
Mako is mijn perfecte maat.

Dat filmpje is van de Ray, die is net zo groot als de Mako (allebei 41mm). Grote verschillen zijn de hour markers en de bezel. De Mako XL (2e foto) is wel echt groter (44.5mm).
Mocht er behoefte aan zijn kan ik wel een keer een foto maken van de Ray, Mako en Mako XL naast elkaar. Stuur maar een PM of een berichtje hier!

Hm, op een of andere manier vind ik de Mako toch het leukst. Overigens ben ik wel benieuwd naar die vergelijkende foto van Paradigm. Zou je er een willen maken en die hier posten?

Op het net is ook veel referentiemateriaal te vinden.

Dag en datum vind ik teveel van het goede op deze horloges. Ondanks dat ik niet van de glanzende tussenschakeltjes hou, vind ik die band er toch mooier uitzien.

Ik ga voor de Mako (zonder xl) juist om het totaal plaatje, typisch Orient!

Wat vind ik van de Ray?
Een mooie klok, die z’n prijs/kwaliteit bijna niet te overtreffen is!

Leuk ding (tu)

Net besteld. Wordt denk ik de laatste aankoop van dit jaar. Heb een flinke naheffing van onze belastingvrienden. Geen winstdelingsbonus dit jaar. Ach ik heb genoeg horloges. Er zijn er nog een paar onderweg en dat was het voor dit jaar.

Ik heb trouwens, een Orient dealer in de buurt. Volgens mij zie je dat niet veel in Nederland?

Allebei zijn prima horloges en inderdaad een zeer goede value for money.
Ik heb zowel de Mako als de XL en ik moet zeggen dat nu ik beide gedragen heb ik neig naar de black mako. Gewoon omdat ie iets authentieker voelt.
Mijn zwarte Mako XL is overigens te koop. Zo goed als nieuw en amper gedragen.

Ik zie bij mij in de stand ook bij een juwelier in de etalage, maar hij ruimt ze op geloof ik, ze zijn allemaal afgeprijst. Ik vind er geen mooie bij zitten, zeker geen duikers zoals je op dit forum vaak ziet. Veel bi-color en hele drukke wijzerplaten. Maar ieder zijn smaak.