Hallo iedereen
Voorlopig al heel wat rondgeneusd en 1 model spreekt mij voorlopig ook eeg aan. De ‘orient star classic met energie-indicator’. Ik lees op het forum dat bijna iedereen enthousiast is over het merk ‘orient’. Zijn er echter specifiek ervaringen met deze horloge? Wat is hiervoor een faire 2dehandsprijs en nieuwprijs?
Alvast bedankt
Goedemorgen,
Hier kunt u zichzelf een beetje Oriënteren (no pun intended😁)
In het “lagere” segment vind ik de afwerking van Orient iets beter dan van Seiko. In het “hogere” segment geloof ik dat het een beetje omgekeerd is (maar zoveel Orients uit het duurdere segment heb ik niet gezien). Over Orient Star specifiek kan ik dus minder zeggen dan over de gewone Orients.
De Orient horloges zijn over het algemeen, naar mijn mening, wat Japanser qua styling dan de Seiko en b.v. Casio horloges. Soms pakt dat mooi uit, en soms is het een beetje “over the top”
Succes met je keuze!
Hmmm dus prijs kwaliteit zeker geen misser… is er zen bepaalde maatstaf die je kan gebruiken bij een eventuele tweedehands aankoop?
Koop van een betrouwbare verkoper, en vraag bij een jong horloge naar het originele aankoopbewijs. Voor de rest je ogen gebruiken natuurlijk.
En waar ik altijd de mist in ga … word niet te snel verliefd op een horloge
Welja, ik moet eerlijk zijn. Ik vindt het een prachtig ontwerp en blijkbaar nog betrouwbaar ook. Wat zou u durven geven.voor een horloge in goede staat?
Ik heb 2 OS’n. Deze:
Foto’s even snel van het nut geplukt.
Ik vind ze i.i.g. op het niveau liggen van de SARB/Presage series van Seiko en ook zeker niet minder dan Zwitserse prijsgenoten van de Swatch Group zoals Certina etc.
Heb het merk dit jaar ontdekt & vind het de vondst van het jaar.
Zou niet 2-de hands gaan kijken, maar gewoon legaal invoeren via Creation Watches. Dan heb je nieuw met internationale garantie tegen een uiterst faire prijs.
Ik kocht mijne via deze verkoper op eBay, ongeveer 1 jaar geleden was dat de goedkoopste die ik vond:
Hoeveel betaal je dan ongeveer? Tweede hands zijn ze juist vaak vrij voordelig te scoren.
Tel daar 21% BTW boven op, 17.50 inklaringskosten & 1.50 invoerrechten, dan zit je iets boven de €250.
Nieuw & binnen 2 dagen in huis.
Dat is niet gek inderdaad. Maar de varianten in de mooiere kleuren zijn wel duurder zie ik Die zwarte zoals jij hebt is 240 daar
Ik heb die Oriënt Retrograde in het zwart.
Je ziet ze niet veel
Uitstekende prijs/kwaliteit en erg mooi afgewerkt, zeker die met de blauwe wijzers. Doet het ook prima op een stukje leer. Accuraat? Nogal!
Ik heb de eerste variant met gewoon glas, de nieuwe heeft saffier heb ik me laten vertellen. Die zou ik zeker aanraden (zal ook wel meer kosten maar toch…), krasjes op het gebolde glas heb je voor je 't weet en zijn er bijna niet uit te polijsten. Dan zou ik zelfs nog eerder voor acryl kiezen.
Deze Orient Star is voor mij een blijvertje.