Oriënt Star duikers

Net in een artikel gelezen dat Oriënt Star met nieuwe duikhorloges komt.
Ze hebben een diameter van 43mm, een L2L van 49,2mm en een prijs van rond de 800 USD. Ben zelf alleen geen fan van een open-hearth, die zijn naar mijn mening te druk.
Wat vinden jullie?
Hieronder de foto’s (sommige zijn helaas wat onduidelijk)

imageimage

3 likes

Open hearth zou ik ronduit gevaarlijk vinden bij een polshorloge. Open heart is een kwestie van smaak :wink:

2 likes

orient star zijn wel extreem mooie afgewerkte horloges voor het geld… die linkse duiker vind ik wel interresant!

3 likes

Ik vind het niet zo’n mooie horloges, maar ben er wel enthousiast over dat Orient Star weer een wat leven wordt ingeblazen.

Beetje off topic maar wat een rare achtergrondfoto! Is dit in de toekomst en is die groene vallei overstroomd door de opwarming van de aarde? Is het zo ver gekomen dat we in een soort waterworld leven waar de enige horloges die je nog kunt dragen mechanische duikers zijn? Of is dit de Jura vallei die spreekwoordelijk overspoeld wordt met het beste wat Japan te bieden heeft?

5 likes

Ik ben gek op Orient, maar deze zijn voor mij inderdaad ook te druk. Ben eigenlijk helemaal geen fan van power reserve meters en andere subdial tavarelen.
Maar ja, zolang Orient met nieuwe dingen blijft komen, zit er uiteindelijk vanzelf wel iets voor mij bij :blush:

Niet eens opgevallen. Heel bizar inderdaad :sweat_smile:

3 likes

Wel een mooie plaat. Wellicht bedoelen ze dat ze thuis zijn op zowel land als in zee…

2 likes

Dit denk ik ook. Maar het is wel een bijzondere afbeelding :smile:

Veel te druk en te groot voor mij,
maar afgaande van de kwaliteit van Orient Star heb ik er vertrouwen in dat ze top afgewerkt zullen zijn

Open heart vind ik persoonlijk echt niet passen bij een duiker, hou nog een beetje in het achterhoofd wat het originele doel van een duikhorloge was. Ik heb nog nooit een duiker horen zeggen dat ie op 50 meter onder water toch wel heel graag even het uurwerk van zijn horloge wilde bewonden, maar misschien ligt dat gewoon aan het beperkte aantal duikers dat ik ken… Verder wel leuke dingen, al zou ik iets anders halen voor dat geld

Die zwarte vind ik wel te pruimen opzich.
Ik zie ook gang reservemeters die tot 50 uur gaan. Daar is dus ook iets veranderd qua uurwerk.

Had deze modellen gemist. De gilt versie spreekt mij aan. Dial vind ik wel in balans met de powerreserve bovenaan en tekst onder.

4 likes

Die zijn net nieuw. Ik vind ze ook prachtig! Jammer dat de gilt versie niet verkrijgbaar is op staal… De zwarte en de blauwe zijn dat wel.

1 like

Oh… een blauwe limited is er ook…
image

Als de stalen band net als die van de Kamasu is zal het niet zo’n gemis zijn.

1 like

Dan beter op rubber kopen dus! Scheelt overigens ook 50 euro.

De designs van Orient Star zijn mij meestal te druk maar deze duikers vind ik wel leuk!

Zien er best fris uit voor een uitgekauwd design als een duiker. 43mm… niks voor mijn smalle pols.