Wanneer ik een horloge met een gesigneerde kroon draag vind ik het altijd fijn om deze rechtop te zetten. Zo is het bij mij automatisme geworden om bijvoorbeeld bij mijn SARB033 meerdere malen per da de kroon te checken of ie “goed om” zit. Niet een heel nuttige bezigheid, maar het is een tic
Dit is natuurlijk een ander verhaal wanneer je een geschroefde kroon hebt. Dan moet je maar net geluk hebben hoe de afbeelding zit wanneer de kroon is ingeschroefd. Nu heb ik dat geluk bij mijn laatste aankoop, m’n Hydroconquest, want die zit perfect rechtop (zal na verloop van tijd met wat slijtage wel weer anders zijn, dus genieten zolang het kan).
Hetzelfde verhaal met casebacks. Dan moet je ook bij de meeste merken ook maar geluk hebben dat ie niet in een random schuine positie zit. Ik heb met de Hydroconquest de jackpot gepakt, want ook de caseback zit symmetrisch.
Nu is het natuurlijk geen ramp als het niet recht zit, maar ik vind het persoonlijk toch een fijn gevoel als het toevallig wel zo is.
Ik vroeg me af hoe dit over het algemeen ervaren wordt hier. Boeit het je geen zak of wordt je toch ook stiekem blij als het recht zit?
- Het boeit me helemaal niks!
- Stiekem wel leuk als het toevallig goed zit, maar ik zal er niet wakker om liggen.
- Wanneer ik een horloge koop loop ik in de winkel de beschikbare voorraad af om te checken of er 1 is waarbij alles perfect zit.
- Anders (evt. toelichting hieronder)
0 stemmers