Zeker iets om rekening mee te houden! Maar de koper geeft in de ad aan naar Duitsland te willen rijden voor een overdracht in persoon.
Begrijpelijk hoor @KaiseRRuby dat je hier mss nog niet bent, maar als je er 1 uit '89 wil en een Apollo XI Anniversary dan is dit ook nog de limited numbered edition met zichtbodem. Een hele mooie en unieke optie voor een birthyear Speedy. Daarom dacht ik ik deel hem toch even.
Hoi Ruben, ik heb dezelfde overwegingen gehad.
Dit met een 144.022 uit ‘79. Deze speedmaster is minder aanwezig dan de huidige 3861.
Ik heb ze beide gedragen. Het verschil zit hem in de lengte van de lugs daardoor minder aanwezig en neigt naar 40mm.
De “bezel” van een Speedmaster Professional heeft een diameter van 39,7mm. Die 42mm is inclusief de crownguards. De FOIS heeft geen crownguards en heeft exact dezelfde diameter van 39,7mm.
De Reduced is inderdaad kleiner maar heeft dan weer een automatisch ETA 2892-uurwerk met een chronograaf-module er bovenop gestapeld en niet de mooie Lemania-based chronograaf.
Terug naar jouw vraag: ik ben het eens met @Fate_Amenable_To_Change dat je beter kiest op basis van uiterlijk, specs en afmetinge dan op geboortejaar.
Hoe groot is jouw pols? Vandaag heb ik mijn Speedmaster Broad Arrow om mijn pols van 18cm. Met T-shirt oogt die vanuit eigen perspectief eerder aan de grote kant, onder een hemd of trui helemaal prima, in de spiegel of vanuit andermans perspectief helemaal perfect.
Heb je al eens naar andere merken gekeken? Een Rolex Datejust bijvoorbeeld? Is wel minstens 5k en geen chrono. Als het een chronograaf moet zijn staat er een Bulova met Lemania-uurwerk op C24.
Ik stel het zeer op prijs, vooral een vergelijking van die afmetingen. Maar toch, ik ga geen Rolex kopen en wil toch echt iets uit mijn geboortejaar. Daar ging mijn vraag ook specifiek over.
Hetgeen me nu nog wat te denken geeft is als ik een tijdje een 42mm Speedmaster draag er wellicht aan gewend raak. Dus vanaf vanavond draag ik 2 weken een 42mm Speedmaster en dan kom ik terug met de conclusie: ik wil wel een 42mm of ik wil het niet.
Helemaal mee eens. Kan er nog steeds niet over uit dat veel merken de L2L zelfs niet eens publiceren. Diameter opzich is overrated. Footprint en dikte net zo belangrijk.