Gewoon algemene inspiratie. Af en toe zit ik wel eens na te denken aan een horloge uit mijn geboortejaar, spijtig genoeg was dat helemaal geen inspirerend jaar qua horloges.
Nu heb ik al een tijdje de gedachte om dan wat horloges weg te doen een Speedmaster uit 1989 te kopen. Dat zou geen probleem moeten zijn, ware het niet dat ik geen 42mm wil.
Heb al een Reduced uit die periode (1991, maar oke). De Reduced zoek ik dus niet. Allemaal overtuigingen om toch een 42mm te kopen zoek ik ook niet.
Als ik op Chrono24 kijk zie ik uit die periode met een diameter tot max 40mm slechts Reduced en de Automatic. Geen limited edition Speedmaster zoals een FOIS.
Ik vind een full-size Speedmaster ook niet mooi dragen, om mijn pols. Dus zou ook voor een reduced gaan of, indien nieuw, de nieuwe 38. Maar die is natuurlijk niet uit '89. Even 'n vraag. Je hebt al een reduced en je wil liever geen 42. Dan moet je die laatste toch gewoon niet willen kopen? En wat anders. Als je nou niet echt een mooi horloge kunt vinden, uit '89 (inderdaad niet het meest geweldige horlogejaar), dan kun je toch beter iets moois kopen uit een ander jaar?
Maar o.k., ik heb even heel snel gekeken. Misschien iets van Rolex, uit dat jaar, anders?Best wel wat leuke te vinden. Of anders een Seamaster uit dat jaar. Dan krijg je een pre-Bond, waarvoor de waardering de laatste jaren behoorlijk aan het stijgen is, trouwens. Bijvoorbeeld deze automaat. Omega Seamaster 200 Pre-Bond Omega Seamaster Jumbo Pre-bond for $3,434 for sale from a Private Seller on Chrono24
Een optie is nog om een andere limited edition Speedmaster Reduced te halen uit 1989. Maar ja, ik had ook een beetje het idee om wat te ‘upgraden’. Maar het is geen gekke gedachte inderdaad.
Andere merken ben ik nog niet zo over uit. Ik was nu voornamelijk benieuwd of er niet opties zijn van een gewone Speedmaster maar dan een FOIS of iets wat in ieder geval onder die 40mm blijft.
Dat is ook mijn vraag: is er nou helemaal niks van Omega Speedmasters onder de 40mm uit 1989?