Oriëntatie

Goeiedag allemaal, ik ga mijn eerste automatische horloge aanschaffen, heb een voor deze categorie “beperkt” budget van 2.5-3k en zoek een horloge à la de Maurice Lacroix Aikon of de Breitling Avenger (net iets te duur), dus geen chronograph met meer schermpjes en wijzertjes. Wat kunnen jullie me aanraden? Dank vast voor jullie reacties, Fred

5 likes

Welkom hier op HF !
In die prijsklasse is heel wat te koop!
Neem een mooie duiker zou ik zeggen.

2 likes

Welkom op HF Fred en veel plezier hier gewenst! Misschien ook even kijken naar de nieuwe Oris Aquis met het huisgemaakte kaliber 400, een prachtig horloge van € 3000,00.

3 likes

Dat is allerminst een beperkt budget. Meer dan genoeg moois in te vinden! En wellicht zelfs 2 horloges zodat je iets kan wisselen en voor iedere gelegenheid iets moois hebt. :diving_mask:

Voor 2.5k in de categorie Maurice Lacroix Aikon zou je eens naar een Tudor Prince Date Day kunnen kijken.

Foto credits aan @ducracer

7 likes

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Die is idd erg mooi, ga toch voor de Breitling Avenger blus. Blijkt op Chrono24 voor tussen de 2.5 en 3 k te koop te zijn

1 like

De Breitling Avenger is ook erg mooi, daar kijk ik ook wel eens naar👍🏻 (De GMT uitvoering).

Welkom bij de club.

Welkom.
Genoeg keus voor dat bedrag.
Als de Avenger net te duur kan je voor ca 2k een Colt krijgen

Eventueel een Longines Spirit

5 likes

Welkom Fred, tja tot 3k is echt veel te koop. Zelf deze '58 gekocht (2e hands) voor dit budget :upside_down_face:

3 likes

Welkom en succes met je zoektocht. In die prijsklasse is het aanbod groot dus je zult vast veel moois vinden. Overal rondkijken en veel passen!
Uiteraard ook veel info te vinden op dit geweldige forum!

30661

Welkom hier!

Koop geen automaat. Die zijn brak, inaccuraat, gevoelig voor magnetisme en duur in onderhoud. Ga voor een Grand Seiko quartz (ook in GMT) of een Citizen Chronomaster.

Veel minder gedonder dan met automaten, maar wel zo mooi als een horloge wat driemaal duurder is.

Evengoed, voor drie K kun je ook een Damasko beukert en een Nomos dressert scoren, dan heb je er twee voor iedere gelegenheid. :slight_smile:

Ik noem maar wat. Ook Stowa heeft verschrikkelijk veel coole dingen rond 1000-1300 Euro.

1 like

Mooi doel, genoeg fraaie automaten te vinden binnen je budget, zoals al aangegeven. Je hebt al wat op het oog, ik zou zelf ook nog even naar genoemde Oris Aquis kijken, dus succes met je zoektocht naar een mooi exemplaar!

Wellicht een oris aquis? (Staat op mijn verlanglijstje)

De Tag Heuer Aquaracer 300 M

2 likes

Je zou eens bij Ball watches kunnen kijken, diverse modellen