Originaliteit Omega Seamaster

Hoi allemaal,

Ik kwam de volgende Omega Seamaster 120 tegen. Het heeft mijn interesse gewekt, gezien ik op zoek ben naar een vintage diver. Kan iemand mij meer vertellen of onderstaand horloge origineel oogt en of er eventuele aandachtspunten zijn?

Alvast bedankt!

Enes

3 likes

Enige wat ik er over kan zeggen is de lume pip boven de 12 ontbreekt?

1 like

Welk onderzoek heb je zelf al gedaan. Op basis daarvan kunnen wij je verder helpen.

1 like

Check vooral het topic op Omegaforums goed…

1 like

Klopt niet. Eigenaar heeft goed zijn best gedaan om onnozele kopers op te lichten.

• Bezel pip is verwijderd om aftermarket te verbergen.
  • Tekst is grijs ipv wit.
  • Omega logo plaatsing klopt niet.
  • Bezel is afgeschuurd om te voorkomen dat je kan zien dat de groeven niet kloppen.
  • Tekst op 6 uur heeft ook foute afstand

Bekende red flags bij reproductie seamaster 120’s.

Kan dicht.

18 likes

Dank allemaal, helder:)

Groet,

Enes

Maar dan wel een origineel glaasje? Of hebben die reproducties ook een logo er op?

Wie zal het zeggen die dingen worden gemixed en gematched met orginele en aftermarket kit onderdelen.

2 likes

Dit iets voor je misschien?
https://www.vinted.nl/items/6919189246-omega-ancoretta-diver-vintage?homepage_session_id=4287af5b-a5be-447f-9f10-86b620403542

Oef, 2.7K via Vinted. Zou ik niet durven

1 like

Ik ook niet. Maar het is geen c24. Je kunt gewoon om een telefoonnummer vragen. En die prijs is ook gewoon een vraagprijs… Maar kwam hem toevallig tegen bij het browsen nadat ik dit topic had gezien. Geen idee waar die dingen normaal voor gaan eigenlijk :man_shrugging:t2: