Originaliteit plaat? Waar eventueel andere scoren?

100% redial. Correcte plaat vinden zal heel lastig worden

Correcte dial zeker maar een passende dial zou toch moeten lukken?

Ook niet eenvoudig. Er zijn veel meer UG’s met foute platen dan losse platen

Moeilijk in te schatten, ik zou het toch maar even controleren zodra je de drang krijgt het horloge te openen.

1 like

zelf eentje aanschaffen lijkt me niet nodig, kom regelmatig bij een horlogemaker die zo’n dingetje heeft ;D

1 like

Oei wat is deze plaat slecht opgemaakt. Positionering subdials klopt niet (kijk hoe ze in meer of mindere mate overlopen in de ring). Bijvoorbeeld 5 en 7 lopen door in de subdial,”Compax” veel te dik aangezet etc. Jammer van zo’n prachtig horloge. Een vervangende plaat ga je waarschijnlijk niet vinden. Zou hem gewoon lekker dragen als het je niet stoort.

tsja ergeren misschien niet, maar het liefst heb ik een passende plaat die niet opnieuw is geverfd, vandaar ook dat het mij niet zoveel uitmaakt als het een UG of een PG zal worden, qua model zou het dan in ieder geval “kloppen”. Totdat ik er eentje vind, zal ik er niet zoveel problemen mee hebben :smiley:

?

Dit ziet er op mijn eerste gezicht wel origineel uit.

Ik had deze ook gezien idd, ik ga binnenkort even langs een horlogemaker en kijken of hij mij wat kan adviseren. Ik had zelf ook al een andere gevonden incl kast maar die plaat lijkt mij ook niet helemaal te kloppen. Heb nog verdere informatie gezocht maar ik kom vrijwel op elk forum alleen maar redials tegen van de 22209.

Die dial ziet er raar uit met die deuken, en heb t idee dat daarmee gerommeld is als je de lijnen ziet. Die om 10 loopt door in de subdial. De subdial staat schuin ook.

Denk dat dit niet klopt. Ff resume:

• boven lopen de indexen tot de rand van de plaat, onder niet.
  • de subdial print loopt uit de subdials (links en rechts)
  • de 12 en index van 11u bibbert.
  • de 10 index loopt in de subdial.
1 like

Was niet van plan deze aan te schaffen slechts ter referentie. Hij heeft mij echter we de diameter gegeven en die is 28mm. Die UG plaat zou dus moeten passen want de kast komt wel overeen met mijn kast. De seller van die UG plaat heeft vrij veel UG en GP platen te koop wellicht komt hij nog wat tegen :smiley:

1 like

De eigenaar van de link die je had gestuurd heeft mij nog 3 mogelijke plaatjes gestuurd. Liefhebbers die even mee willen kijken meld u!

Heb je dan geen UG plaat met elders GP gegraveerd? Kast mbt referentie en serial zijn volgens GP systeem lopen.

Dat is correct, echter heb ik aan deze verkoper gevraagd of hij ook GP platen had en hij gaf aan dat deze een stuk zeldzamer zijn. Het uurwerk is inderdaad gegraveerd met girard perregaux, maar het uurwerk is gemaakt door UG en het model (22209) is ook uitgebracht door UG. Het betekent een missmatch qua uurwerk en plaat maar het uurwerk zie ik niet en de plaat wel dus dat is een overweging die ik dan moet maken, kan hem in de toekomst altijd weer omwisselen.

Het is dan een niet kloppend horloge, mocht je hem willen verkopen is dit zeker een ding.
Het is heel gebruikelijk dat merken uurwerken van andere horlogehuizen gebruiken. Maar dan kloppen de logo’s wel. Je zal geen piaget logo vinden op hun uurwerk in een Vacheron horloge.
Maar als je zegt, ik draag hem en prima zo. Dan kan je er een UG op gooien en van genieten :yum:

Voor het verkopen wordt dat zeker een ding! Maar voor mijn eigen plezier heb ik liever een originele plaat die missmatched is dan een repainted plaat.

1 like