Recent deze op de kop getikt en hij was ook redelijk goedkoop voor een stalen chronograaf uit die tijd, de plaat lijkt mij niet te kloppen evenals de hands? Nu is mijn vraag voornamelijk waar zou ik eventueel een andere op de kop kunnen tikken? Het gaat om een gp 22209 met een universal geneve 281 uurwerk. Een UG plaat is voor mij ook een optie aangezien het model ook door UG gemaakt werd (op het uurwerk staat wel GP) Naast ebay wat zijn de plekken om in de gaten te houden?
Imho een onmogelijke opdracht of je moet onwijs veel geluk hebben.
Weet je zeker dat de wijzerplaat en wijzers niet correct zijn?
Zelf zou ik eerst op zoek gaan naar een vergelijkbare of misschien
oude advertenties in kranten of weekbladen uit die tijd.
Of een donor maar ook dat lijkt me vrijwel kansloos.
Ik wens je iig veel geluk en als het niet lukt gewoon gaan dragen
Dit is een radium plaat, en er gaan verder niet meteen alarmbellen af. De print is wel op het randje van fabrieks-specs, gevoelsmatig. Radium dus; maar dat is een keuze hoe je daar mee om wilt gaan. Niet elke horlogemaker zal deze om die reden willen servicen.
Ik zal hem 100% gewoon dragen hoor, maar hij moet uit de jaren 40 komen en hij is nog spierwit. Lijkt me repainted en opzich is het voor mij geen ramp hoor het was echt een koopje ondanks dat de plaat mij niet lijkt te kloppen. Kan weinig vinden over het model zelf maar wat ik vinden kan klopt dit niet. Misschien was ik ook wat impulsief want als 21 jarige student is dit ook niet iets wat ik dagelijks doe
Zou je mij misschien wat extra willen inlichten hierover? Heb er zelf niet zoveel verstand van maar wat is precies radium, De cijfers gok ik? Is dit ĂĽberhaupt veilig te dragen dan . Wederom ik beschik niet over deze kennis dus ik speculeer, zou de plaat niet veel geler moeten uitslaan door het radium na zoveel tijd?
Wat Ruud zegt klopt wel denk ik, de plaat lijkt me ok, de sub wijzertjes ook, de uren en minuten wijzer wijken af van wat er aan plaatjes circuleren maar dat hoeft mi. ook niets te betekenen daar ook de wijzers gevuld lijken met radium dus tijd conform.
Hopelijk vind je iemand die hem een servicebeurt wil en kan geven.
Hier een plaatje van een andere…
Je zou deze site in de gaten kunnen houden, ->watch parts ->dails:
Ik heb deze foto idd ook gezien, maar het lettertype komt toch niet overeen? Vooral bij de G heb ik mijn twijfels, ik ben absoluut geen expert dus vandaar dat ik het natuurlijk vraag maar ik heb daardoor toch mijn twijfels! Heb er 1200€ voor betaald dus ging er eigenlijk al niet vanuit dat de plaat klopte, anders was het wel een koopje XD. Heb tijden gezocht naar een vergelijkbare chrono en kom ze eigenlijk niet tegen voor onder de 2000.
Lijkt me vrij duidelijk dan
Vooral hoe compax is gedrukt.
Bedankt!
Redial. Waarde van het horloge is grotendeels waarde van de plaat. Imho 0 dus. Nieuwe plaat zoeken is moeilijker dan kast, pushers en uurwerk.
Zou een goede zoeken en deze houden voor parts. Of dragen als originaliteit je niet zo boeit.
Mocht je in de toekomst dit soort horloges hebben die blijkbaar nagenoeg geen waarde voor jou hebben, dan geef ik je er graag nog een paar honderd voor
Ben ik het niet helemaal mee eens, horloge is gewoon draagbaar ondanks dat de plaat niet klopt, zou hem natuurlijk graag in originele staat hebben maargoed ik heb geen haast bij dus als ik ooit een plaat tegenkom dan is dat mooi. Neemt voor mij persoonlijk niet weg dat het horloge “mooi” en draagbaar is (dan bedoel ik natuurlijk niet complete fakes)
Haha ja doe mij ook maar
Persoonlijk zou ik deze niet openmaken. Benieuwd hoeveel uSv/h hier meetbaar is.
Klinkt gezellig… zal hem binnenkort even langs een horlogemaker brengen en laten meten.
Zelf meten kan ook:
Mwah, ik denk niet dat er nog veel radium op zit. Ziet er allemaal nogal groen uit, ik verwacht geel tot zwart, zoals bij @rezzy