Niet echt een probleem natuurlijk, maar ik ben wel benieuwd wat jullie zouden doen: ga je bij een stalen band voor een duiker voor de originele band, of voor een kwalitatief betere vervanger?
In dit geval de keuze tussen de originele band van mijn Certina ds First
De kwaliteit spat eraf, maar zo mooi als de originele band aansluit, lukt natuurlijk hier niet. Maar ja, is dat noodzakelijk met een rechte aansluiting en een rechte endlink?
Het gaat hier natuurlijk niet alleen om mijn Certina, maar meer in het algemeen:
Wat doen jullie, ga je altijd voor het origineel, ook als het alternatief eigenlijk kwalitatief beter is?
Ben benieuwd…
Ik heb per horloge meestal wel een paar banden en ik ga eigenlijk meestal niet voor origineel. Uitzondering is rolex, die draag echt het liefst ik op de originele stalen band.
Originele is mooier hier door de aansluitende endlinks, wel zijn de schakels van de tweede band mooier imo. Heeft Certina niks anders wat hier mooi op past of iets? (Qua aansluiting op de kast dan)
Heb strapcode banden gehad voor skx en sarb033. Die sloten prima aan. Mijn sarb zit nog steeds op strapcode. Goeie kwaliteit… maar rechte bandaanzet… brr.
Origineel. Ook mooiere band voor dat horloge, niet alleen vanwege aansluiting op de kast.
Ik vind de 2e band prachtig, maar op een nog iets groter ‘stoerder’ horloge.
End links moeten aansluiten, dat is de basis.
Alles wat niet origineel is maar wel mooier is en beter draagt moet je doen…zolang de end links.maar mooi aan de kast sluiten .
Anders rubber of origineel staal erop.
Ach nee, geen probleem, want de banden zijn al in mijn bezit. Overigens zet ik ook vaak rubber of leer op dit horloge. Bij https://www.olfert-co.de/ zijn de originele banden nog te koop.
Nee, het ging mij meer om de discussie: ten alle tijde origineel of kan een aftermarket band soms ook? Ik heb hier nu wel een beeld van gekregen, waarvoor dank!
Nee, ik kan hem ook niet vinden…Ebay misschien? Wesselink en Vreeker in Alkmaar? Is Certina dealer en kunnen in principe alles bestellen. Heel fijne mensen!