Origineel of namaak “Cartier ceinture” ? Helaas namaak.

Beste forumleden,
Recent heb ik een Cartier Ceinture aangeschaft. Nu twijfel ik echter oven de authenticiteit van het horloge. Dit specifieke model betreft geen massief gouden variant maar een vergulde uitvoering. Eentje die je zelden tegenkomt of mischien niet eens bestaat?
Ik heb het horloge nog niet ontvangen en dus ook nog niet van binnen kunnen bekijken.
Ik hoor graag hoe jullie er over denken!

Ik zie dit model alleen in 18K goud. Je kunt wel Cartiers tegenkomen in vermeil, dat is goud over zilver, maar die zijn uit de Must de Cartier lijn. Ik zou deze niet vertrouwen.

1 like

Op mijn Cartiers (1x Must, 1x “gewoon”) staat bovendien “Swiss Made” op de wp, niet “Paris”

1 like

Komt het horloge uit Japan?

Ik kom hetzelfde serienummer tegen op een Japanse site, maar het lijkt niet jouw kast zijn.

3 likes

Ik was inderdaad ook al aan het kijken naar vergelijkbare horloges met hetzelfde serienummer. Deze horen uniek te zijn, dus deze is gegarandeerd nep.

1 like

Niet teveel betaald hoop ik :grimacing:

Het mooie aan hf is dat je voor de aankoop deze vraag kunt stellen (is beter). Al heel vaak is een koop hierdoor niet doorgegaan omdat iets niet klopt. Dus ik hoop voor je niet teveel leergeld.

Kijk als hij binnen is eens naar het uurwerk, dan zie je het meteen. Succes en vooral blijven lezen en leren op het forum!

1 like

De horloges met “Paris” zijn in de regel van voor 1978.

Helaas niet echt, dit model is door Cartier nooit gemaakt in vermeil ( goud op zilver ) uitsluitend in echt goud.

2 likes

Gedeelde conclusie: Nep.
Helaas …