Origineel of niet?

Beste forumleden,

Ik heb alweer een tijdje geleden een Omega Dynamic gekocht die toen als NOS aangeboden werd. Ondanks dat het horloge er prachtig uitziet, is hij niet NOS aangezien de originele band er niet bij zit. Nu attendeerde iemand anders er mij op dat de wijzers ook afwijken van hoe de meeste Dynamic modellen eruit zien. Nu heb ik ook nog een andere Dynamic en inderdaad, daar zitten hele andere wijzers op. De vraag is natuurlijk: is dit nu wel of niet origineel? Bij de vintage Speedmasters kom je ook allerlei variaties tegen, dus ik ga er vooralsnog van uit dat dit wel zou kunnen. Ik ben echter benieuwd naar jullie ‘inzichten’. Alvast bedankt.

Moeilijke vraag, aangezien er heeeeeel veel wijzerplaatvarianten van dit horloge bestaan. Misschien biedt google image een uitkomst?
De wijzers komen mij i.i.g. onbekend voor, maar ja, ik heb wel veel, maar ook nog niet “alles” gezien…:wink:

Hieronder twee exemplaren uit mijn collectie.
n.b. de bovenste handopwinder heeft wel een stalen Omegaband, maar geen origineel exemplaar
De automaat heeft wél een originele leren Omega-band.

http://www.google.nl/search?q=omega+geneve+dynamic&hl=nl&rlz=1T4ADBF_nlNL302NL302&prmd=ivns&source=lnms&tbm=isch&ei=gM3kTZSvFIuF-wbCp4XaBg&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CBcQ_AUoAQ&biw=1659&bih=757

Vind ze persoonlijk wel erg grof voor een Omega

Bedankt mensen! Ik heb ondertussen al heel veel modellen bekeken, maar geen 1 gezien met deze wijzers. Ik heb dat niet goed genoeg bekeken toen ik hem kocht en in dat opzicht ook teveel vertrouwd op de door de verkoper verstrekte gegevens. Jammer, maar helaas.

Kans is groot dat \Ferrie Schweitzer je aan de juiste wijzers kan helpen.

hans