Denk dat ik van seiko af ga stappen op deze manier
Ik ben er denk ik achter wat er fout gaat met de balans, de 6246 is volgens mij sterk gebaseerd op de 6215, bij dat uurwerk hoorde eerst een ander balance complete part nr deze is alleen later vervangen door degene die ik nu hier heb.
Mijn vermoeden bij deze bevestigd doordat ik eindelijk de parts list kon vinden.
Overigens kan ik een nieuwe bestellen door echt een mega opkloting van mezelf, ik wilde de veer op de balans terug zetten en wist welke pons ik nodig had maar in een moment van onoplettendheid pak ik een te grote zonder te checken en druk zo de veer scheef en dusdanig dat ik die niet meer hersteld kreeg soms is deze hobby niet leuk
maarja komt goed uiteindelijk ooit.
Dus voor iedereen die een 62GS balance complete zoekt partnr 310470 is correct en 310805 past niet!
Nou correctie op mezelf dan maar, ik heb hier zowel een 310470 (origineel partnr voor de 62GS) en de vervanging 310805 (vervanging van eerder genoemde) en beiden passen niet op de 6246 balans kloof. Heb 2 verschillende kloven geprobeerd en beiden het exact zelfde probleem. Nu is denk ik m’n enige manier de kloven ruimen, deze zijn driehoekig dus dat wordt een speciale vijl aanschaffen denk ik.