Originele band vintage Citizen

Ik heb dit horloge gekocht.

Mijn plan is om het horloge op te knappen. Om te beginnen wil ik de originele stalen band kopen. Om de zoektocht wat te vereenvoudigen ben ik benieuwd naar een referentienummer van de (missende) band. Op internet kwam ik een vergelijkbaar horloge tegen met deze band. Geen idee of deze origineel is.

Kan iemand mij verder helpen?

1 like

ziet er iig origineel uit,
maar waar je deze zou kunnen vinden/krijgen kan ik zo direct niet zeggen,
veel geluk met de zoektocht zal ik maar zeggen :ok_hand:

1 like

Een ‘for parts or repair’ donor lijkt me de beste kans - zelf ben ik dan wel geen online koper/verzamelaar, maar met Google lens zou het vinden een abc- tje moeten zijn :sunglasses:

Meestal is het makkelijker een goede plaat + kast + band te vinden dan losse onderdelen.

Een hoge resolutie foto van de caseback helpt, want daar staat het model/referentienummer.

U vraagt wij draaien

Ik zou op de Rikketik naar een donor zoeken met de juiste band. Misschien heb ik er wel een liggen in de uitzoekbakken.

Ik weet niet of deze origineel is, maar dit sluit mooi aan op de kast.

Deze zat er op.
:point_down:

Die originele banden van Citizen zijn niet heel stevig. (Maar zeker mooi als ze nog niet verbogen/gesloopt zijn)

2 likes

Kijk thnx. Op het oog een mooi bandje. Heb jij een beetje kennis over wat eventueel aftermarket een optie is?

Je zou naar een defecte Citizen Quartz op zoek kunnen gaan. Citizen gebruikt vaker dezelfde banden voor andere horloges. Volgens mij is het een 18mm.
De meeste kasten uit die periode zijn 18mm

:point_down:

Staat dan alleen wel een Q van Quartz op de sluiting :grimacing:

1 like