Originele Omega horlogeband of universele

Goedemiddag,

Ik heb meerdere Omega horloges waar ik erg blij mee ben. Met eentje iets minder happy, wordt ook amper gedragen. Deze ga ik waarschijnlijk verkopen. Ik moet nog even kijken wanneer ik hem werkelijk ga verkopen aangezien ik best gehecht ben aan mijn Omega’s :roll_eyes:.
Op dit horloge zit nu een universeel lederen bandje, gewoon prima zwart croco look. Nu heb ik ook nog een splinternieuw Omega bandje met Omega buckle liggen. Die zijn natuurlijk niet goedkoop en heb ik eigenlijk liggen als extra voor als er eentje kapot gaat.

Stel dat jullie een Omega (model doet er even niet toe) zouden kopen, zouden jullie meer voor het horloge betalen als er een origineel lederen bandje om zit of heeft dit geen meerwaarde?
Voor mij persoonlijk heeft het niet echt een meerwaarde als ik er een koop, maar wellicht is dat voor anderen echt heel anders.

Graag jullie reacties.

Voor mij heeft origineel lederen bandje géén meerwaarde; een stalen bandje wél.

5 likes

De meerprijs die je ervoor betaalt ga je vermoedelijk niet terugkrijgen bij verkoop, dus ik zou het lekker aan de koper overlaten om het gewenste bandje erbij te zoeken.

Persoonlijk hecht ik weinig waarde aan “originele” leren bandjes. Het zijn over het algemeen gewoon OEM-producten met een custom gespje, en dat dan voor een prijs die één of meerdere keren over de kop gaat.

3 likes

Nee maar ik zou wel minder betalen als er geen originele band bij zit. Zeker bij een horloge in een hogere prijsklasse.

4 likes

Nee.
En gedragen leren bandjes vervang ik toch, vind ik wel zo fris. Zonder originele gesp zou ik wel minder betalen.

3 likes

Zou wel graag altijd originele gesp bij willen, als dat niet aanwezig is zou ik wel minder voor willen betalen

1 like

Ja inderdaad, dat snap ik. Dat heb ik ook bij staal.

Same here. Bedankt voor de reactie.

Dit is middenklasse Omega. Staal heeft voor mij wel meerwaarde, leder sowieso nooit.

Ik snap het. Maar in dat geval kan ik er ook een nieuw universeel bandje van 25 Euro opzetten natuurlijk. En dan kan de eventuele koper bepalen hoe of wat.

Gesp erbij?

Ja, meerwaarde.

Band?

Staal -> Ja, meerwaarde.
Leer -> nee, maakt me bar weinig uit.

2 likes

Nou, nu heb ik dus ook een vintage 60’s Omega. Zat basic nepleder bandje op. Hier op het forum bij een mede-lid al maanden terug een nieuw bandje met vintage look laten maken. En online een originele 60’s buckle besteld. Alleen heeeeel lange levertijd. Eerste bestelling zelf een fout gemaakt zodat er geen huisnummer aan de verkoper was doorgegeven. Dus nooit ontvangen. En volgens Aftership pendelt het pakketje nog steeds ergens op en neer tussen Nederland en Italië. Al 4 maanden haha. Dus ergens anders een nieuwe gekocht

Ja, snap ik ergens wel. Zelf hecht ik daar bij leder weinig waarde aan aangezien je de gesp toch al niet ziet.
Bij staal wel omdat je dan ook de juiste afwerking/kleurstelling hebt.

1 like

Leder band van Omega kan zomaar 150 tot 200 euro en meer zijn. Nou dan vind ik dat weldegelijk belangrijk. Gesp ook.

1 like

Ik zet er meestal toch een band naar eigen smaak op.

1 like

Ik ook wel maar bij een eventuele doorverkoop is het wel prettig. Tenzij de band redelijk nieuw is of ik die goed kan reinigen draag ik geen reeds door anderen gedragen banden.

3 likes

Exact dit dus.

2 likes

Net als de meesten hierboven, voor mij geen meerwaarde voor een originele lederen band bij vintage. Ik zet er toch zelf iets op wat ik mooi vind.

Verder is NOS lederen band alleen maar voor de heb. Zodra je die gaat dragen is hij niet NOS meer en kan hij voor de volgende eigenaar toch in de prullenbak. En aan spullen die er alleen maar liggen en ik niet gebruiken kan heb ik een hekel, ik koop bij voorkeur ook vintage horloges zonder box en papieren; die zooi ligt ook alleen maar plek in te nemen :innocent:

3 likes

Ja klopt. Deze kost normaal 220 Euro. Hoop geld. Daarom even twijfel of ik met universeel wil verkopen of met Omega. De Omega is nieuw.

1 like

Pas op met wat je zegt🫣 verkapte verkoop wordt niet gewaardeerd door de moderators, er zijn mensen voor minder tegen de digitale muur gezet.

Eens!

2 likes