Originele onderdelen Omega Seamaster?

Goedenavond,

Ik heb interesse in dit horloge. Op de dial mist alleen ‘Swiss made’. Ook lijken de wijzers niet origineel en steekt de kroon uit. Ik heb nog geen foto van het uurwerk. Wat is jullie mening?

Dank alvast!

1 like

De kroon is vrijwel zeker alleen uitgetrokken om het horloge op 10 voor 2 te zetten. Beetje lomp om hem daarna niet in te drukken. :slightly_smiling_face:

Ik ben inmiddels best handig met die (trouwens erg mooie) uurwerkjes, anderen zijn weer beter dan ik in het herkennen van re-dials. Zou het bij deze niet durven zeggen.

Wijzers lijken iets smaller dan normaal, maar het zijn geen slijtage-delen dus zou het raar vinden als die ooit vervangen waren…

2 likes

Dat is inderdaad een plausibele verklaring wat betreft de kroon;)

2 likes

Ik zou er een swiss made op verwachten. En het font is volgens mij niet correct. En waar is de minute track?

Maar er zijn zeker mensen met meer seamaster ervaring dan ik. Ik zou deze zelf niet durven kopen, denk dat t een redial is.

1 like

Ik denk dat jullie goed zitten met de verdenkingen Hidde en Peter,

Het is vreemd dat er geen Swiss Made onder in de wijzerplaat staat, en wat mij betreft staat Automatic te ver af (onder) Omega. Ik denk dat er origineel lichtgevende index stippen en lichtgevende gouden wijzers op gezeten hebben, en die waren iets breder inderdaad. Meer zoals het voorbeeld hieronder (hoewel die geen originele kroon heeft):

2 likes

Ik ben geneigd te zeggen obv de matige foto’s dat de wijzerplaat opnieuw is opgemaakt. Fonts zijn mi te dik

1 like

En niet hoekig. En geen minute track.

1 like

Afstand tussen Omega en Automatic viel me ook al op. Font is verder behoorlijk goed, afgeplatte A’s en al. Maar ik denk toch ook dat-ie onder handen genomen is.

Dank voor jullie verhelderende antwoorden! Ik twijfel dan inderdaad toch of ik het horloge ga aanschaffen. De verkoper geeft overigens aan dat het om typenummer CD 166.020 gaat. Op de website van Omega staat eenzelfde horloge met hetzelfde typenummer (te zien als je het typenummer op google invoert; ik kan helaas geen link plaatsen): de wijzers en het missen van de minuten + ‘swiss made’ lijken overeen te komen met het horloge vermeld op de officiële

1 like

Slechte foto op die website. Zou dat niet zien als bewijs van ‘ok’.

De sunburst is ook niet in de haak volgens mij, naast het te dikke en net niet regelmatige font. Ik vrees ook een redial.

Ik zie wat je zegt, maar dat horloge heeft dan hele andere, en iets langere index markeringen waar geen lume pips bij horen, en ook het Automatic niet zo ver onder het Omega logo.

1 like

En dan heeft elk exemplaar ook nog een minute track

Op zich is een redial helemaal niet zo erg natuurlijk. Als het historisch correct en netjes gedaan is, en als de prijs er naar is. Het eerste - historisch correct en netjes - is bij het horloge van wat de OP plaatst op z’n minst twijfelachtig, en de prijs weet ik niet dus is niet te beoordelen.

Persoonlijk zou hem overslaan, ongeacht de prijs. Ik geef liever iets meer uit voor een mooi exemplaar dan voor een koopje eentje kopen die het net niet is.

3 likes