Oriosa International zakhorloge

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een Oriosa International zakhorloge gekocht voor weinig, was voor dat bedrag gewoon benieuwd wat het kan zijn.
Nu ben ik aan het zoeken geweest op google en vind wel wat links over dit merk betreffende reparatie en naar veiling sites. Maar ik vind niet echt de achtergronden van dit merk. Kan iemand mij iets meer vertellen over dit merk en of de horloges hiervan enige waarde hebben.

Hallo,
Als je het horloge hebt dan even een paar foto’s plaatsen, dat is het slimste.
Het merk Oriosa kan een handelsmerk zijn net zoals Prisma. Dan is het lastig te vinden. Vroeger kon men zijn eigen naam op een wijzerplaat drukken, een soort reclame dus. Hier heb ik een zakhorloge wijzerplaat van een juwelier uit Groningen
die inde jaren tintig zijn eigen naam er op heeft gefabriceerd. Daar waren kleine drukpersjes speciaal voor gemaakt.
Groeten Martin Meijer, uurwerkmaker.

Hallo Martin leuk van je te horen, ik geloof dat we een hele tijd terug ook wel eens via het forum gesproken hebben. Zodra ik hem binnen heb zal ik foto’s in deze topic zetten. Ik heb trouwens wel ontdekt dat diverse internationale horloge makers dit merk noemen bij de merken die ze repareren. Ook vind ik links naar een paar dames horloges en een soort lokomotief zakhorloge van dit zelfde merk met foto’s erbij. Dus denk dat het niet zomaar een juwelier of iets dergelijks is die zijn eigen naam erop heeft gezet.

Hierbij een paar foto’s van Oriosa horloges de eerste afbeelding is van degene die ik gekocht heb, de andere foto’s zijn van andere horloges die ik op internet vond van dit merk.