Ik doe het dan voor een liefhebber met een beetje kennis.
Ik ben de afgelopen twee jaar begonnen met het collecten van vintage horloges en ben altijd benieuwd naar de oorsprong en de waarde van zo’n horloge.
Ik ben nog niet helemaal thuis in deze markt en wil dan ook graag leren van experts en kenners
Altijd zo’n extreme dooddoener
Ik denk dat ‘de echte verzamelaar’ prima weet dat ze niet veel hoeven te kosten.
Als je al een goede prijs voor dit horloge krijgt zal dat imho eerder bij bij iemand zonder verstand van dit soort horloges zijn, die per ongeluk over de diameter heen leest.
Zoals je ziet worden ze op catawiki voor rond de 500 verkocht. Zijn ze dat niet gewoon waard dan?
Die NOS orisjes hebben een zekere aantrekkingskracht, of het komt omdat verzamelaars een NOS orisje leuk vinden… of omdat mensen zich vergissen.
Daar kun je over discussiëren, maar misschien heb je gelijk.
Ik denk/vind dat dat geen goede weergave van de eigenlijke waarde is, maar als dat ervoor betaald wordt, oke.
Nee. De waarde kan je vaak prima vast stellen. Dat iemand soms bereid is om meer te betalen of ergens een goeie deal te vinden is staat daar los van.
Heb je een linkje? Ook de 30mm?
Ik vind hem wel bijzonder omdat je kan zien hoe Oris in al die tijd trouw is gebleven aan een bepaalde stijl die je nu dus nog steeds terugziet.
De kleurstelling en dan met name de helder rode secondewzijer vind ik erg mooi.
Ik zou hem bijvoorbeeld als horloge voor mijn vrouw/dochter kopen maar hoe lief ze ook zijn, ik zou er ook dan maximaal €150 voor uit willen geven.
Beschouw dit als een officieel bod
31mm
Nogmaals. Ik betaal het er óók niet voor. Maar ik snap wel dat iemand voor 500 euro een 1940 NOS orisje kan willen.
Het zou mij niet verbazen als dit één en hetzelfde exemplaar is…
Er zijn een tijd terug een hele sloot aan dit soort vintage NOS orisjes opgeduikeld in België of Frankrijk oid. Ik weet dat bijv. toen @royke74 er geloof ik ook een aantal gehad heeft.
Die heeft overigens wel grotere, en mooiere gehad.
Ah ja, ik herinner me inderdaad zoiets hier gelezen te hebben.