Oris 25 Jewels echt of nep

Deze onlangs gezien in Haarlem. Meer foto’s heb ik niet. Zie op Google dat de datum wijzer soms langer is bij het rode. Denken jullie dat ie echt is?

Ik heb nul kennis van zaken maar dit ziet er niet uit als een cheap kopie imo.

1 like

Oris ‘Big Crown Pointer Date’.

Op het eerste gezicht zie ik geen afwijkingen.

Geen expert, maar als deze nep is is ie wel heel goed nep. Oftewel: ik denk dat ie echt is.

Volgens mij de 36mm variant nog uit de ETA tijd. Mijn vader heeft deze ook.

Bedankt voor jullie opmerkingen!

Deze is echt, lijkt een jaren '90-'00 model.

Is die €550 waard?

Als het jou €550 waard is dan wel. Maar zonder service verleden zou ik niet meer betalen.

Ik zal je topic even verplaatsen naar een betere categorie

550?
Dan zou hij wel heel mooi mogen zijn, met B&P en recente service.

Bedankt Bernard, ik ga eerdt €450 bieden!

Ik heb deze ook, volgens mij een echte, zie geen problemen.
Kroon is wat minder, ik vind (zie commentaar @Bernard) 500 euro wel max.

1 like

Prachtig horloge! Originele manier om de datum aan te duiden…

Bedankt voor jullie commetaar! Uiteindelijk gekocht voor €500. Wordt deze nou ook meer waard omdat het een ouder model is?

4 likes

Daar zou ik niet op rekenen. Wanneer voor het laatst een service gehad?

Gefeliciteerd, goede aankoop

Een Oris zal niet snel in waarde stijgen. Aardig horloge, maar calculeer een goede servicebeurt in. Die had-ie voor dat geld wel mogen hebben al.

3 likes

Zoals boven aangegeven, nee. Maar je kan er, na een service beurtje, jaren veel plezier aan beleven (het zijn mooie modellen) en voor min of meer dezelfde prijs weer doorverkopen. Mooi toch?

2 likes

Prachtige aanwinst dat zeker.

Stukje service, dat was wel info om te hebben alvorens aanschaf---->want kan je extra centen gaan kosten kort na aanschaf.

Als de service er recent op uitgevoerd is ben je klaar, dan alleen maar dragen en genieten de komende jaren.

waardestijging ?. Man lekker belangrijk, genieten moet je.

3 likes