Oris 571/72

Ik heb al zeker 25 jaar dit horloge in bezit. Met originele papieren en box. Ik kan echter nergens enige info hierover vinden. Ik heb vorig jaar bij Oris een complete restauratie en grote servicebeurt laten doen. De band (rubber) is origineel en het horloge heeft géén gebruikssporen. Wat zou het nog waard kunnen zijn?horloge horloge 2

2 likes

Die jaren '90 chrono’s van Oris (edit: het is een kalender) kom je niet zoveel meer tegen. Er zit een net geserviced uurwerk in maar meestal is het formaat aan de kleine kant (35mm?), wat de prijs drukt. Ik weet niet wat u kwijt was aan de service maar dat is er zeker nog wel uit te halen. De precieze waarde vind ik moeilijk te bepalen aangezien het nogal afschrijvers zijn.

Staat er op: Oris 7434. Ik vermoed een oude; een van de eerste omdat subnummering in het refnr ontbreekt. Bij handelaren te koop voor eur300-600, dus reken zelf maar op max de helft bij verkoop… :wink:

@Temporis Dat is geen chrono maar een kalenderuurwerk van Oris. Het formaat zal inderdaad de prijs drukken met 33-35mm. Later hebben ze aan dit uurwerk een maanfase toegevoegd, dat voeren ze nog steeds als ‘complication’. Het uurwerk is door de jaren niet veranderd, alleen is de kast iedere keer groter geworden.

2 likes

Bedankt voor de correctie, de stand van de wijzers stookt ook niet echt met een onderhouden chrono uurwerk :smile:.

1 like